<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är tur att det finns ett så här bra forum där en som inte kan så mycket får ställa sina frågor!
Körde till jobbet idag som vanligt, utan några problem. På middagsturen gick den med fint, men plötsligt tvärdör motorn och jag får rulla in till kanten. Det visar sig att även kicken har låst sig och jag antar att det beror på att kolven har fastnat i cylindern. Efter tjugo minuter prövar jag igen och får igång den som vanligt. Kör en runda men samma sak händer efter en liten stund igen...
Kan det vara så att den dör för att kolven blir för varm och expanderar i cylindern? Den gick klockrent igår och det enda jag har gjort sen dess är att jag har tankat den. Och jag kom precis på att jag glömde hälla i olja!! Är det möjligt att den blir för varm på grund av att det saknas olja i bensinen eller vad kan det vara som gör att den dör? <!-- </EdIndex> --></div>
Hjälp! Den dog!
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du glömt hälla i olja i bensinen , så är det inte så underligt att den (nyper) det betyder att du måste kolla i cylindern, om något har blivit förstört eller blivit repigt, och fylla på olja i bensinen
<!-- </EdIndex> --></div>

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket för snabbt svar! Är helt orolig nu för att det ska ha hänt nåt med cylindern. Men den gick som den skulle innan den nöp andra gången i alla fall 
Då blir det hem sen och kolla så att inget är repigt och såklart fylla på olja i den stackaren!
Tusen tack igen! <!-- </EdIndex> --></div>

Då blir det hem sen och kolla så att inget är repigt och såklart fylla på olja i den stackaren!
Tusen tack igen! <!-- </EdIndex> --></div>
-