slitet eller renoverat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
green

slitet eller renoverat?

Inlägg av green »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja frågan.. ska man behålla det slitna skicket fast det ej är orginal lack men ser lite slitet ut eller ska man lacka om bara för det ej är orginal lack? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att det inte är någon som kan råda andra, man måste själv bestämma, för ju fler du frågar ,ju fler svar kommer du att få :) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som regel kan man väl säga: Tycker du att den är fin som den är, så ska du låta den vara.

Om du vill renovera så får du högre värde på mopeden om du väljer originalrenovering, men det kostar också mer. Alltså det kostar mer att originalrenovera än att köpa en fin originalmoped.

Nu vet inte jag vad du har för moped/modell. En del modeller är så ovanliga att jag för min del endast rekommenderar original renovering om den ändå ska renoveras. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjaa om det inte är originalkulör men slitet patinerat kan man ibland behålla den rent kultmässigt som tex. om det är gjort på -70talet i ngn bizarr flake el. dyl. Men annars är det nog som smaken som avgör.. Gillar man den som den är kör me den vettja.
Själv har jag svårt för det. men det är ju jag det.. har ibland struntat i köpa sånt som är renoverat men på "fel sätt för mig". Eftersom det känns fel att slipa ner det ngn annan har lagt ner sin själ på. Men samtidigt trivs man inte med renoveringen. Så om jag fått hem ett sådant objekt har jag ibland sålt iväg det för man hamnar i en återvändsgränd. Moppen är "fin men fel" å då är det enklast att sälja ta pengarna å köpa nåt som ingen rört. men det är ju jag det.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar