Packning, eller inte?
Packning, eller inte?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halloj!
Undrar om det ska vara en packning i mellan cylindern och topplocket ?
Tack tack! <!-- </EdIndex> --></div>
Undrar om det ska vara en packning i mellan cylindern och topplocket ?
Tack tack! <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glappet kolar du genom stifhålet.Tag i svänghjulet och en skruvmejsel i tändstiftshålet vrid motorn så du känner att kolven vänder i övre dödläget, kör lite förbi. Håll i svänghjulet och tryck ner mejseln, om det klonkar till har du glapp, upprepa ett par gånger för att bli övertygad. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är det bara och skruva bort svänghjulskåpan eller är det risk att nått ramlar ut om man gör det.
Frågar bara för att jag är inte så där jättehaj på att skruva
<!-- </EdIndex> --></div>
Funderar på en sakConrad Engström skrev:Glappet kolar du genom stifhålet.Tag i svänghjulet och en skruvmejsel i tändstiftshålet vrid motorn så du känner att kolven vänder i övre dödläget, kör lite förbi. Håll i svänghjulet och tryck ner mejseln, om det klonkar till har du glapp, upprepa ett par gånger för att bli övertygad.

Är det bara och skruva bort svänghjulskåpan eller är det risk att nått ramlar ut om man gör det.

- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lugn, inget ramlar ut (stäng Jylfen bara så kommer inget att ramla ut)8) <!-- </EdIndex> --></div>noniz skrev:Funderar på en sakConrad Engström skrev:Glappet kolar du genom stifhålet.Tag i svänghjulet och en skruvmejsel i tändstiftshålet vrid motorn så du känner att kolven vänder i övre dödläget, kör lite förbi. Håll i svänghjulet och tryck ner mejseln, om det klonkar till har du glapp, upprepa ett par gånger för att bli övertygad.
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
- JanneHagnell