<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här mopeden har jag grävt upp efter ca 12år under jord.När den kastades så kördes den på plats(Ja den funkade o var tydligen i riktigt
fint skick)När jag hörde talas om den så åkte jag o en kompis o titta på platsen o när jag gick o leta så stack plötsligt en bit av ena handtaget upp så det var bara att börja gräva.Nu står den hos brorsan o där lär den nog bli stående! <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var på den tiden innan nostalgin väcktes.
Jag har en Monark senior i backen bakom huset, utan motor. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sånt där älskar jag att sätta tänderna i fan va fränt att få ihop ngt som legat under backen!
be han pm:a mig ett pris om han e intresserad av att sälja! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gamla moppar..... förr i tiden.... säg 30-35 år sen.... när en moppe var slut då så kasta man den i sjön eller grävde ner den....
Ja, det är den kassa sanningen...... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det har man hört.. själv har jag fått en monark 98cc som legat under jorden sen -40 -50talet å det gick faktiskt att ta ngr delar från den har sparat hela transmissionen som var som ny, vevpartiet trampor drev gick att spara samt alla bränsleledningar å även länkarmarna till framgaffelfjädringen.. Att döma av slitaget så måste knarren varit ny när den grävdes ned (kan ta en bild på en mkt murken motor men med ett grymt fint inre om ngn e nyfiken) Sedan har jag en DKW diamant som även den är hittad under jorden..Den är numera blästrad men den var så sabbad så den blir det nog inget av. Däremot har brorsan en granne där det det finns ett rykte om att en tidigare ägare av gården fyllde ut tomten med en motorcykel i fint skick (snackas om att det var en Indian ). Nu i våras fick gården en ny ägare. Å detta råkade vara en nära kompis till mig! Jag har berättat om ryktet å har fått hans tillåtelse att gräva Dessutom frågade han sin närmaste granne om det var sant det som det snackas om. Då svarade snubben "joo jag kan peka ut var den ligger" men det är inte ngn stor MC utan typ en rödmyra/svartqvarna..men men undra ändå om man inte skulle åka dit me en thermos kaffe å en spade <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här fins på min tomt en Renault CV4 under sanden och en WW i bitar
Bredvid Senior Monarken fins en 60 tals Mersa och en SAAB två t i bitar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom skulle riva en bod på gården som var lite dålig där mopeden +en hel del andra mopedsaker låg.så istället för o ställa in moppen i den enorma lagårn som dom har så kasta dom alla delar o moppen på ett ställe där dom brukar kasta saker.hittade en del saker på ytan,bla rostiga kåpor till en nv+ en massa saker som inte var till moppar.Tror inte brorsan ska sälja den men ja kan höra med honom.skulle egentligen vilja åka tillbaka nu o titta om dom kastat mer saker.................. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Både min Rödmyra o monarscoot är skogsfynd/vrak!:) Nu när man skaffat mer plats kanske man ska hämta dappen som stud lutad mot trädet.... <!-- </EdIndex> --></div>