Diverse, Puch, Flinta, MCB, Novolette - UPDATE!

Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder på Puch-sadeln, Puch-tankar och lite andra tankar.

Floridatanken ej till salu längre. Sadel såld.

Bild


Bild

Bild


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stummistank, HVA-motor och hjul till packmoppe


Bild

Riktigt bra däck på vänstra hjulet, tyvärr defekt bromssköld.
Bild


Bild


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ingemar
Inlägg: 44
Blev medlem: 25 aug 2009, 23:00
Ort: Braås / Kronobergs län

Inlägg av Ingemar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Vad är priset på novolette motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ge mig ett BRA bud Ingemar.

Tänkte annars putsa upp den och ha den som hyllprydnad i garaget :D eller ha som reservmotor till min egen Novolette. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej hopp. Jag har fortfarande kvar en hel del skrot om någon är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
Doctor_snuggles
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 jun 2010, 23:00
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Doctor_snuggles »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har du nån bensintank å en pyslänkage + handtag till en Novolette eller Frej? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla bilderna här;

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3533&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->joo på dom bilderna har man väntat ett år snart :roll: :wink:
det gällde dom därna skärmarna till florida samt sadeln.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pars
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 jun 2008, 23:00
Ort: Bollebygd

Inlägg av Pars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du tänkt dig för pris på den blanka tanken till florida? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pris på stummistanken?

Hur är den inuti? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, är lite dålig på att uppdatera. Floridasadeln är såld, flakatanken ska jag behålla, sitter på min Apollo numera.

Skärmar och tank till Florida ska jag ta mig en titt på.... om jag kommer ihåg :oops: Ska skärpa mig! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har uppdaterat förstasidan.

Tycker att någon kan kika förbi och befria mig från en massa Puch motordelar. Det är ju halvsegt att sälja del för del, har mycket i gömmorna men att hålla på och skicka smågrejer för en 50-lapp tar sån tid och tid har jag inte så gott om numera. Var enklare när jag var föräldraledig :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad har du för bra pris på motordelarna till puchen då Pälle :) skulle nog behöva lite till den berömda gulddakken.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan du lägga ut en bild på hva äggmotorn. Vad saknas? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketaren; du kanske har nåt jag behöver? Är dock inte så dyr på grejerna. Slå en signal så diskuterar vi lite?

Äggmotorn är i princip ett block med växellåda och en vev som nog inte är i bästa skick. Motorn är packad i vältejpad kartong men köparen som skulle ha den fegade ur. Kan kolla den noggrannare om du vill veta mer. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar