TÄNDNINGSPROBLEM AUTOPED

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
hedbom

TÄNDNINGSPROBLEM AUTOPED

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte tre gamla moppar för 13 år sen. 2 har jag fått fart på den tredje vill inte.
Började med att ställa brytarna tändningen. Motorn tänder bara när jag drar den bakåt, den är helt död framåt.
Så jag köpte kondensator och tändspole och sätte dit.
Tror ni det gick bra? Samma som förut.
Sen tog jag krysskilen av svänghjulet.
Gjorde 17 streck längst ut på svänhjulet
Sen var det bara att börja och prova om den tänder framåt på nån 17 strecken
(du måste skruva av o på sv-hjulet 17ggr
Jag har inte fått nån ordning på skiten än! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sök i gamla trådar på forumet om tändning, t.ex. som denna;

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=348&highlight=st%E4lla+t%E4ndning&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sökt o sökt ofrågat såna som verkligen "kan", men det verkar tamefan omöjligt! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägg in ett foto så det går att avgöra om du har rätt prylar.
det kan vara mixat i tändelarna bla. svänghjul m. fel rotationsriktning/polaritet alt avmagnetiserat. <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HEJ TACK FÖR ERA SVAR. Jag älskar människor som delar med sej av sin kunskap på forum
Jag har bara oiginaldelar sitter på. Svänghjulet är Stefa som allt annat. magneterna är också original. Och det vekar bra drag i magnetera. Motorn funkade sist, jag hade den för 13 år sen
"Hedbom" <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har svänghjul o tändplatta om du behöver
tändplattan är tom <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Svänghjul slulle passa mej bra

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snälla du hör av dej om ditt svänhjul som du hade till salu. Ring mej på 0224-52054. Annars ringer jag väldigt gärna upp om jag får ditt telenr. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->glömde o säga att jag pm dig hedbom :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore väldigt trevlig om du ringde mej. PMet som du skickade vekar inte ha gått fram eller om du lämnar telenr. så kan jag ringa upp 0224-52054
Håkan Hedbom i SALA <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okey jag kan ringa i helgen då har allt lugnat ner sig :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Tjatig

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förstår att du haft det körigt. Hoppas du står ut med att jag tjatar. Snälla, ring när det ordnat upp sej för dej. Vill så gärna ta en tur på moppen.
Tack på förhand
"Hedbom SALA" <!-- </EdIndex> --></div>
hedbom

Jag chansar en sista gång!

Inlägg av hedbom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snälla, hör av dej ang. svänghjulet. Skulle bli jätteglad.
0224-52054 "Hedbom SALA"
[/i] <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du får nog ringa mig jag har 0704 992845 :oops:
det har inte lungnat ner sig änn :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar