alf-johan skrev:Jag tror inte heller att Janne är blåst, men detta uttalande var nogi irritation efter haveriet, Jag lider med dej Gurra
Inte jag heller om jag tänker efter. Bra det
JanneHagnell skrev:Ursäkten är godtagen, inga problem!
Jag tipsade mest om glappande kolv för att lätta upp stämningen, motorhaveri är ju INTE kul! Naturligtvis har du rätt i att man ska ha rätt spel, det är ju så det är tänkt från fabrik. MEN liksom gamla Volvo B18-B20 tål moppemotorer en hel del innan det definitivt går åt skogen. Jag är mycket väl medveten om att den nypningsrisk jag slipper vägs upp av risken att slå sönder kolven och då har jag ju också ett rejält haveri. Men den dagen den sorgen!
Vad bra. Haha Helt rätt det!!!
Braxmatte skrev:Det är väl en Alucylle
Du har väl fler .Bara att pressa ur fodret på en annan och sätta i
(lättare att fila upp hålen i fodret än att börja på en helt ny)
Jepp en Alu, inge gjutjärn här. Japp har 3st, Vill inte ta de ifrån mina Alu men en kompis som har flera gjutjärns så kan ta fodret därifrån
Det är grymt mycket enklare
JanneHagnell skrev:Jaså, de fanns med alucylle?
Ja fan Alu is the Shit
Hur tar man ett foder från en gjutjärnscylinder? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ta en gjutjärns cylinder och svarva bort kylflänsarna mm
så det bara blir "fodret" kvar
Det går väl att ta nån gammal Puch-cylle <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update 13 Maj
Idag på kvällen tog jag mig några minuter till att snygga till toppen efter raset
Toppen innan
Toppen innan
Toppen Efter Inte helt klar, vi säger 75%
Toppen Efter(H) Inte helt klar, vi säger 75%
Bonus bilder
Snygg portning av spol?
Svets kunskaperna blir allt bättre
Allt för nu, Kommer nog nått mer senare <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inom en snar framtid ska jag köpa lite "nya" grejer och svarva, fräsa och hålla på.
det är de ni får veta <!-- </EdIndex> --></div>
Inte hänt så hilma mycket inom trimningen (N) Men men, igår åkte Pepita moped till värmskog för att äta räksmörgås. Men ilo:n höll inte hela vägen :evilmad: Kondensatorn dog livet av mig :rolling:
Aja, ny kondensator beställd!
Har också lekt lite i svarven, testat gjort ett förbräningsrum, blev inte helt tokigt, för att vara första
Och jag är inte klar!
Där hämtas ilo:n upp!
Kommer väl nått annat snart <!-- </EdIndex> --></div>