<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev en liten cykelaffär ikväll....
Nu har man lite mera pyssel
Lite frågor oxå då
Är det en hastighetsmätare på framhjulet?
Frambroms verkar det oxå ska vara? Fanns dock inget handtag och vajer.
Sprängskisser, finns det sånna?
Lägger upp mera bilder under "Bilder" på andra fynd som han hade hemma... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, nä de klart att de inte sitter hastighetsmätare på framhjulet
Skulle ha skrivit hastighetsmätardrivning istället då <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en riktigt kul cykel det där RoRRe, hade sjäv en dbs tomahawk som pojk, men det var en större variant den var ju röd och växelreglaget var t-shift såg ut som spaken till en automatväxlad bil <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sjysst bike!
Testade en sådan där i min ungdom... Ett oförglömligt minne efter att ha slintit med mina träskor (utan gummisulor) på de regnblöta pedalerna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett nästan färdigt resultat... Bara ny limpa, sen så.
Måste rikta om ryggstödet på limpan oxå såg ja, lutar lite frammåt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite mera bilder...
Återanvände bakdäcket. Det såg ganska bra ut, ny slang bara.
Nytt däck och slang fram.
Sen är det bara limpan kvar som ska kläs om.
Och så lite pimpning à la 70-tal då
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den blev verkligen fin. Kanon polering!
Ska den stå och vara fin eller ska du använda den? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för årsmodell på cykeln tro? Navet är ju ett Torpedo 515 med yttre smörjport tillverkat före -73 iallafall. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja hade tänkt att grabben skulle ha den, men nu e han ju kanske lite liten för den (5år) så jag får se om den får stå ett tag...
Men jag måste oxå prova den, det går ju höja limpan jättemycke. Så det kan nog bli en liten cruisingcykel kanske
Dom gjorde ju cykeln bara mellan 71 till 73. Så nått år där emellan då <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe skrev:Ja hade tänkt att grabben skulle ha den, men nu e han ju kanske lite liten för den (5år) så jag får se om den får stå ett tag...
Men jag måste oxå prova den, det går ju höja limpan jättemycke. Så det kan nog bli en liten cruisingcykel kanske
Dom gjorde ju cykeln bara mellan 71 till 73. Så nått år där emellan då
Gi mej ramnummeret, så skal jag finne det ut for dej.
Jag har selv en 70-modell tomahawk, blå.(tilverkad for 71-markedet).
Tror det finnes nogra 74:modeller også.
Men skicka ramnummer, så skal jag se.
Si ifra om ni vil sälja.
Hilsen
Petter Olsen
Norge <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm Har en kompis som heter Nicklas Olsen och hans farsa om jag nu inte har fattat det fel är från Norge. Någon släkting kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe skrev:
Ja hade tänkt att grabben skulle ha den, men nu e han ju kanske lite liten för den (5år) så jag får se om den får stå ett tag...
Dom gjorde ju cykeln bara mellan 71 till 73. Så nått år där emellan då
Gi mej ramnummeret, så skal jag finne det ut for dej.
Jag har selv en 70-modell tomahawk, blå.(tilverkad for 71-markedet).
Tror det finnes nogra 74:modeller også.
Men skicka ramnummer, så skal jag se.
Si ifra om ni vil sälja.
Hilsen
Petter Olsen
Norge
Ok ska se om jag hittar nått. Det kan ju vara kul å veta <!-- </EdIndex> --></div>