Doktorns bildtråd..mysko tingestar ny mysko grunka!
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tuff sak för vedeldare.
http://www.youtube.com/watch?v=BlyA3PG0SUU <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.youtube.com/watch?v=BlyA3PG0SUU <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har en sån här: http://www.youtube.com/watch?v=YtFc__9_v1M&NR=1
Smidigt? Oh ja! <!-- </EdIndex> --></div>
Smidigt? Oh ja! <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har ingen aning, den ligger i närheten av en "traktorväg" i slänten mellan älven och traktorgarage. Verkar ska fästas bakom en traktor... Men det finns inga rörliga delar. Kan den ha brukats för att plana vägen upp och ner för slänten? <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:ser ut som ett ventilationsrör/skorsten med ett spjäll kanske ngt till din blivande lackboxhar du ngn aning själv?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kanske en sådan
<!-- </EdIndex> --></div>
Kolla med någon gammal bonde, kan vara en grej från krigstidenRaketsport skrev:Jag har ingen aning, den ligger i närheten av en "traktorväg" i slänten mellan älven och traktorgarage. Verkar ska fästas bakom en traktor... Men det finns inga rörliga delar. Kan den ha brukats för att plana vägen upp och ner för slänten?dr.novolette skrev:ser ut som ett ventilationsrör/skorsten med ett spjäll kanske ngt till din blivande lackboxhar du ngn aning själv?

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oj en ny mysko tingest vad är detta måntro..

jo det är en M6 stjärnskruv som jag hittade i insuget på en Honda CB500
den hade gått ngr sommrar bla. tur & retur Luleå-Stockholm ca 200mil med ett konstigt tickande ljud i motorn som kom å gick ibland.. när jag demonterade toppen hittade jag denna på ena insugsventilen
<!-- </EdIndex> --></div>

jo det är en M6 stjärnskruv som jag hittade i insuget på en Honda CB500
den hade gått ngr sommrar bla. tur & retur Luleå-Stockholm ca 200mil med ett konstigt tickande ljud i motorn som kom å gick ibland.. när jag demonterade toppen hittade jag denna på ena insugsventilen

-
-