<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När Jag var ute och körde en dag så dog plötsligt mopeden och gick inte att starta igen. Jag har bytt tändspole, kondensator och stift, jag har även testat att byta hela tändplattan och förgasare. Det är fin gnista och den får bensin men den är omöjlig att starta, det är en tvåväxlad motor.Finns det någon här som vet vad felet är? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Utan rätt tändinställning kan den inte starta oavsett hur mycket man byter. Ställ brytaren på 0,4 +-0.05mm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->..Kolla att alla bultar till moton sitter åtdragna, har ifa hänt mig att dessa lossnat med föjld att motor inte gick... <!-- </EdIndex> --></div>
billykid skrev:..Kolla att alla bultar till moton sitter åtdragna, har ifa hänt mig att dessa lossnat med föjld att motor inte gick...
Om skruvarna till blocket är lösa, kan motorn ta in tjuvluft mellan block halvorna, och man får ingen eller dålig vevhuskomp..,,å motor går väldans dålig eller statar inte alls <!-- </EdIndex> --></div>