Motorn dör på högre varv när den blir varm.
Motorn dör på högre varv när den blir varm.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Har ett delikat problem som nog är något för er experter att bita i. Motorn startar bra både kall som varm, går bra ända till den blir genomvarm, då är det som att man trycker in dödarknappen vid full gas, släpper man gasen och gasar bara lite går den normalt men gasar man på så "dör" den. Vad kan det vara för fel? Någon? Ja just det, sitter ett tändsystem från motoplat, brytarlöst.
Tacksam för svar! <!-- </EdIndex> --></div>
Tacksam för svar! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja där sa du något, ibland är det som du säjjer! Ska testa det men har tyvärr moppen i Piteå och ville höra vad man skulle prova. Tack till er båda för att ni bemödar svara, har provat andra forum men där fick jag ingen respons
Hälsningar Benny <!-- </EdIndex> --></div>
Hälsningar Benny <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett lurigt problem du har.
Är det separat tändspole på den? Prova byt den.
Om du tar den bensinslangen och vrider på kranen och låter det rinna länge, rinner det bra hela tiden? Det kan vara förträngning i kranen av gammalt "gorr" i botten på tanken.
Förgasaren, har du gjort ren den?
Det är svårt med felsökning på distans, men prova dessa tips. <!-- </EdIndex> --></div>
Är det separat tändspole på den? Prova byt den.
Om du tar den bensinslangen och vrider på kranen och låter det rinna länge, rinner det bra hela tiden? Det kan vara förträngning i kranen av gammalt "gorr" i botten på tanken.
Förgasaren, har du gjort ren den?
Det är svårt med felsökning på distans, men prova dessa tips. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bugar och bockar för alla tips, ska göra testa ovanstående...tnken är inte rengjord...satte ditt nytt filter..förknasaren är nog inte rengjord, Ja den har en separat spole...kostar endast 1400 kronor så det är kanske bara upp med lädret...kanske VRM Roffe kan fixa något likvärdigt då Motoplat inte längre finns kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är ett besynnerlig fel, har aldrig själv hört någon som haft likadant fel, dock så hade min arbetskompis ett liknande men då dog motorn helt när den blev varm, gick inte ens på tomgång.Han satte på en 4-taktare från kina istället....fusk! 
Hur rengjör man tanken på ett bra sätt?Något bra förslag att få ut slammet som är i botten? Bensin antar jag man kan skölja rent med men hur får man bort beläggningen, blästring är inte ett alternativ. brukar det vara någon sorts skyddsbeläggning på insidan på en tank månne? <!-- </EdIndex> --></div>

Hur rengjör man tanken på ett bra sätt?Något bra förslag att få ut slammet som är i botten? Bensin antar jag man kan skölja rent med men hur får man bort beläggningen, blästring är inte ett alternativ. brukar det vara någon sorts skyddsbeläggning på insidan på en tank månne? <!-- </EdIndex> --></div>