Monark 50ss som gått endast 23.6 mil :)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig orginanskick det är ju absolut en ceeper 8) behåll om ni kan :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ceeper??? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken klenod du fått tag på, vårda den ömt. Grattis. <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:respekt: Otroligt fin orginalare Grattis Den måste ni spara

En fråga? Ta en titt på handtagen du har på fotona! sådana vill jag ha tag i! NÅGON som har nå tips var jag kan hitta liknande svart eller röda :?:
http://upmyphoto.com/img/image.php?image=frh_920108_images_9074_09141907000000_7522500421847_loc.jpg
http://upmyphoto.com/img/image.php?image=frh_720109_images_1077_09141908000000_7149333019436_loc.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:ceeper??? :?
Antar att han menar "keeper" <!-- </EdIndex> --></div>
Haltmathe

Inlägg av Haltmathe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack allihopa!

Hur vanlig/ovanlig är 50ss modellen? <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Väldigt få i fint originalskick i alla fall. Dom flesta jag har sett är renoverade utställningsmoppar. En närgången fråga... Å jag antar att du inte svarar på den heller. How much? :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är den idag ovanligare modellen av 50ss med franslimpa, men den är inte superovanlig. Mest eftertraktad är den nog i Svart.
Den tillverkades mellan 1970-71, men fransarna var inte på mode ens då så många klippt bort dessa på sina mopeder (har jag hört sägas från flera håll). Jag antar att det var därför det såldes fler 50ss av tidigare årsmodeller, detta gör att din moped idag är något ovanligare...

En fråga... Vad har ni tänkt sälja den för? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Haltmathe

Inlägg av Haltmathe »

Raketsport skrev:Det är den idag ovanligare modellen av 50ss med franslimpa, men den är inte superovanlig. Mest eftertraktad är den nog i Svart.
Den tillverkades mellan 1970-71, men fransarna var inte på mode ens då så många klippt bort dessa på sina mopeder (har jag hört sägas från flera håll). Jag antar att det var därför det såldes fler 50ss av tidigare årsmodeller, detta gör att din moped idag är något ovanligare...

En fråga... Vad har ni tänkt sälja den för?
Ja du jag vet ju inte alls vad värdet kan vara.
Jag fick ett bud på 15000:- som jag har att ta ställning till.
Betalade ju runt 11000:- med köpeskilling och bensinslantar.
Som sagt så har vi inte bestämt oss ännu.
Skulle ju vara kul att försöka putsa bort smuts och rost över vintern och ha den i toppskick till våren.
Eftersom den verkar vara riktigt ovanlig i detta skicket så får jag nog sätta ut den i en högstbjudande annons isåfall. <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

NRoos skrev:
pangerva skrev:ceeper??? :?
Antar att han menar "keeper"
Stämmer stavning har aldrig varit min starka sida :imsorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Haltmathe skrev:
Raketsport skrev:Det är den idag ovanligare modellen av 50ss med franslimpa, men den är inte superovanlig. Mest eftertraktad är den nog i Svart.

En fråga... Vad har ni tänkt sälja den för?
Ja du jag vet ju inte alls vad värdet kan vara.
Jag fick ett bud på 15000:- som jag har att ta ställning till.
Betalade ju runt 11000:- med köpeskilling och bensinslantar.
Som sagt så har vi inte bestämt oss ännu.
Skulle ju vara kul att försöka putsa bort smuts och rost över vintern och ha den i toppskick till våren.
Eftersom den verkar vara riktigt ovanlig i detta skicket så får jag nog sätta ut den i en högstbjudande annons isåfall.
Mitt tips är att sätta ett startpris till budgivningen ex. 15000:- bara för att undvika oseriösa budgivare och på så sätt vet man på en gång om man har råd att ge sig in i leken... Jag tror att 15-18000:- är vad du kan få ut för den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Haltmathe

Inlägg av Haltmathe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såld <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas verkligen du har dålig ekonomi & inte bara ute & fiskar efter att få ut mer pengar... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

zappafan skrev:Hoppas verkligen du har dålig ekonomi & inte bara ute & fiskar efter att få ut mer pengar... :?
:?: :?: :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

zappafan skrev:Hoppas verkligen du har dålig ekonomi & inte bara ute & fiskar efter att få ut mer pengar... :?
Jag håller med, det har blivit lite väl mycke sånt <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar