Sachs 50/2 KS läcker olja vid "påfyllningsskruven&a

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
rolandlarsson

Sachs 50/2 KS läcker olja vid "påfyllningsskruven"

Inlägg av rolandlarsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,

Jag har en Sachs 50/2 KS som läcker olja genom påfyllningsskruven, den längst upp till vänster om man ser motorn från sidan med cylindern åt höger. Skruven är ihålig med ett litet hål ut på sidan på sexkantshuvudet, skall den vara det? Ventilation? Hur som helst så läcker det ut olja genom det lilla hålet. Vad kan jag göra för att den skall sluta med det? <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova tappa ur all olja och ha i rätt mängd ny olja
vanligt att det finns en del regnvatten i en del sachs

kan ochså vara en läckande vevhus packning, men då borde den röka väldigt mycket när du kör <!-- </EdIndex> --></div>
rolandlarsson

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läckaget började när jag hade bytt olja så all olja har varit urtappad och rätt mängd olja (2 dl) har fyllts på. Jag tänkte först att jag fått i för mycket olja och att det skull sluta läcka när överskottet runnit ut men så blev det inte. När jag tittade till oljan idag så var den slut.

Om vevhuspackningen läcker, borde inte motorn gå dåligt då? Det gör den inte. Borde det inte synas på oljan på något sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Se till att hålet är placerat rakt bakåt... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakåt? Jag har alltid haft för mig dem ska vara i färdriktningen. <!-- </EdIndex> --></div>
rolandlarsson

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag det rakt bakåt och nu håller den sig torr och fin :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar