
Trimma hva flinta?
Trimma hva flinta?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som har bra tips på enkel trimning (bonnatrim)? till hva flinta 2 vxl fot, tacksam för svar!
<!-- </EdIndex> --></div>

- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kan du läsa om Flinta trimning: http://www.veteranmopeder.com/Tekniska_tips_mm/Trimningsatgarder_50cc.pdf <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
inte som, dra plugen så har du 3,5hk, fila insug så har du 5,5hk
<!-- </EdIndex> --></div>
De verkade stämma riktigt braRaketsport skrev:Här kan du läsa om Flinta trimning: http://www.veteranmopeder.com/Tekniska_tips_mm/Trimningsatgarder_50cc.pdf

inte som, dra plugen så har du 3,5hk, fila insug så har du 5,5hk

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flinta motorn måste vara det märket som har sämst utgångsläge för trimmning.. Jag har försökt följa ovanstående trimmningsplan så långt som till steg 3 å visst . Den har ökat avsevärt i styrka, men inte mer än 10-12 km/h i hastighet. Och det var väl iofs det jag var ute efter.En grej som jag gjorde dessutom ,var att vända kolven ett halvt varv. detta innebar att kolvringsöppningen hamnar på den övre ringen vid insuget med mindre risk för att ändarna på ringen går i kanalen. Men vill man så kan man förstås flytta styrstiften till kolvringarna
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Höj inte avgasporten! Bredda istället, annars tappar du nog effekt. :roll:Men.. håll koll på kolvringsöppningen. <!-- </EdIndex> --></div>ilogurra skrev:Ska det bonn trimmas så ta av cyllen, slipa upp insuget lite, och sen höjj avgas kanalen, du kan också jacka kolven