Trimma hva flinta?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Micore

Trimma hva flinta?

Inlägg av Micore »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som har bra tips på enkel trimning (bonnatrim)? till hva flinta 2 vxl fot, tacksam för svar! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett "recept" på det nånstans på nätet
Monark 50S har länkat dit men nu hittar jag den inte <!-- </EdIndex> --></div>
Micore

Inlägg av Micore »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej tack för tipset! :D nån mer som har bra tips att ge? <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska det bonn trimmas så ta av cyllen, slipa upp insuget lite, och sen höjj avgas kanalen, du kan också jacka kolven <!-- </EdIndex> --></div>
Micore

Inlägg av Micore »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:Ska det bonn trimmas så ta av cyllen, slipa upp insuget lite, och sen höjj avgas kanalen, du kan också jacka kolven
jo jag anade nästan det :) har en sachs motor ja bonn trimmat lite, tackar ändå jättemycket för tipset! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kan du läsa om Flinta trimning: http://www.veteranmopeder.com/Tekniska_tips_mm/Trimningsatgarder_50cc.pdf <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

Raketsport skrev:Här kan du läsa om Flinta trimning: http://www.veteranmopeder.com/Tekniska_tips_mm/Trimningsatgarder_50cc.pdf
De verkade stämma riktigt bra :shock:

inte som, dra plugen så har du 3,5hk, fila insug så har du 5,5hk :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flinta motorn måste vara det märket som har sämst utgångsläge för trimmning.. Jag har försökt följa ovanstående trimmningsplan så långt som till steg 3 å visst . Den har ökat avsevärt i styrka, men inte mer än 10-12 km/h i hastighet. Och det var väl iofs det jag var ute efter.En grej som jag gjorde dessutom ,var att vända kolven ett halvt varv. detta innebar att kolvringsöppningen hamnar på den övre ringen vid insuget med mindre risk för att ändarna på ringen går i kanalen. Men vill man så kan man förstås flytta styrstiften till kolvringarna :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

ilogurra skrev:Ska det bonn trimmas så ta av cyllen, slipa upp insuget lite, och sen höjj avgas kanalen, du kan också jacka kolven
Höj inte avgasporten! Bredda istället, annars tappar du nog effekt. :roll:Men.. håll koll på kolvringsöppningen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar