Projektet fortsätter, bensinkranen till Framopeden läcker

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
vinn

Projektet fortsätter, bensinkranen till Framopeden läcker

Inlägg av vinn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter låångt vinteruppehåll är det åter dags att ta tag i moppeprojektet Fram Framoped innan nästa vinter kommer :?

Fick god hjälp förra året med påfyllning av olja i motorn (http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=1986&highlight=framoped&mforum=raketsport) men nu är det bensinkranen, av märke Everbest, som visar sig läcka rejält

Bild

Någon som känner igen kranen eller vet vilken gängdimension det handlar om, så man vet vad man ska leta efter. Det verkar inte vara någon M-gänga i alla fall, men den mäter knappa 14 mm i diameter.

Mvh
Peter <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enklast är att ta med kranen till mopedhandlaren, eller marknaden så får du nog hjälp :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
vinn

Inlägg av vinn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Enklast är att ta med kranen till mopedhandlaren, eller marknaden så får du nog hjälp :D
Ja-jo... problemet är att jag varit ute ur moppesvängen så länge så sist det begav sig var det Cykel och Mopedhandlar'n på Kungsgatan i Umeå som hade alla Dakotaprylar man behövde...

Undras om det finns någon bra mopedbutik i Umeå med omnejd längre? Misstror nämligen alla butiker för att bara syssla med EU-moppar o dyl. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom här har ett stort sortiment, men du måste ta reda på vilken gänga det är på din först

http://www.basmotor.a.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar