<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag har lite problem med en sachs 2 vxl hand. Den går ryckigt och vill ej varva ur ordentligt. Känns som att den misständer. Förgasare, tank och soppakran är rengjord. Det är ny bensin. Max förtändning, 0,3 mm brytargap(vet att det är lite för lite). Stiftet ser bra ut, men jag har inte provat att byta det ännu.
Någon som har en ide på vad det kan vara?
// Tom <!-- </EdIndex> --></div>
Ryckig gång Sachs 2vxl hand.
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det ska jag prova, men då måste jag av med svänghjulet va? Någon som vet vilken dimension det ska vara på avdragaren?
Hejsachsmaster67 skrev:Hello. prova först med att öppna brytarna mer. Börja du med 0.45 så borde du märka stor skillnad. Har upplevt detsamma några gånger. Kan vara samma fel. Lycka till!
Det ska jag prova, men då måste jag av med svänghjulet va? Någon som vet vilken dimension det ska vara på avdragaren?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, svänghjulet kan vara kvar, in med 2 spårmejslar baa, lossa brytarna med den ena o den andra sätts i spåret på brytarn o vrid så öppnas eller stängs avståndet.
http://www.norscand.com/ Har avdragaren du nån gång kommer att behöva,85:- (26mm) <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.norscand.com/ Har avdragaren du nån gång kommer att behöva,85:- (26mm) <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova först med brytarna, men ryckig gång kan också bero på förgasaren. Hade detta på problem på en sachs med nytillverkad förgasare, gammal hederlig Bing löste problemet.
Du kanske redan har kollat det, men kan det vara så att den fyrtaktar mycket? <!-- </EdIndex> --></div>
Du kanske redan har kollat det, men kan det vara så att den fyrtaktar mycket? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är en bing med ställbart, den är rengjord och har provat olika inställningar. Men jag ska börja med brytarna.
HejRaketsport skrev:Prova först med brytarna, men ryckig gång kan också bero på förgasaren. Hade detta på problem på en sachs med nytillverkad förgasare, gammal hederlig Bing löste problemet.
Du kanske redan har kollat det, men kan det vara så att den fyrtaktar mycket?
Det är en bing med ställbart, den är rengjord och har provat olika inställningar. Men jag ska börja med brytarna.
-
-