<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har man lagt några timmar i garaget igen.
En F-50 GLX som har fått en ny spis. Det blev en Gilera Touring motor(kanske inte är så uppskattat i detta forum, men men).
Efter en del Tig svetsande samt fräsning på motorn, sitter det en
Yamaha YZ80 cylinder på.
Skall bygga nytt insug + på med kedja,sen blir det provstart
Kommer bilder nån dag! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt bygge!
Ja -kan tänka mig att det är rent i snoken efter en urvridning av den rackarn. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Nice .. men på med rätta framfälgen
Den ligger på flakmopeden, som du ser kanske... mycke meck att få på bromsoket på Yz benen.Behöver en bromstrumma samt bromsbackar till
alufälgen som sitter på Zundapp CS50.Den är snarlik F-50 hjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mysigt, Trodde att det inte var orginal med en sån ljuddämpare på dem rören, för polaren har en YZ med sånt rör å ljuddämpare, vi trodde den var home made
Bild på polarens gilera med YZ cylle
Han kör med ett Turbokit rör till Derbi Och lite NOS och TM30 Förgasare
Sitter ett PVL tändsystem med
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad stor motorn såg ut i F50 ramen. Inte ofta man ser enkeldämpare på en Crescent
Det enda jag skulle ha gjort annorlunda är att skaffa enhetliga hjul. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra skrev:Nån som har en gilera cylle till salu? en fråga om dem, är fodret i gjutjärn?
Fodret är nicasilbehandlat.
Första provturen avklarad. Motor funkar kanon,men
behöver justera motorfästen alt. svingen.Kedjan hugger
en del . Slarv från min sida... <!-- </EdIndex> --></div>