<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittar ingen bra skiss eller bild på hur man kopplar samman komponenterna på tändplattan. Alltså tändspolen, brytarkontakten, kondensatorn samt ljusspolen. Hur skall jag koppla kablarna?
Hittar bara elschemat för hela mopeden (E-type 1293) men där anges ej hur jag skall koppla in komponenterna enligt ovan.
Tacksam för hjälp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjorde en bild åt en annan som frågade på forumet. Hade kvar den, se nedan.
Hoppas den är till hjälp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack för den mycket ilustrativa skissen!!! Precis vad jag har sökt efter. Borde läggas ut så att fler kan se skissen.
Nu skall det lödas. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, Undrar i fall detta är rätt på kopplingsschemat ,frän tändspolen finns en grå kabel den går endast till baklyse, grön till bromsljus, men vilken kabel går då till framlyset? Mvh Alf-Jo han <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen dum fråga alls... Gul går mot signalhornet till omkopplaren. Framlyktan kopplas via omkopplaren. Kolla på detta el-schema. <!-- </EdIndex> --></div>