<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->L17 lagren som kallas för Magnetlager, men som egentligen är ett Vinkelkontaktlager räcker väldigt långt.
I stora bearbetnings maskiner inom industrin, dit jag säljer lager, så sitter det nästan bara Vinkelkontaktlager, för dom har bäst precision.
En del tjatar om att man måste byta ut L17 lagren mot fasta (spårkullager som är nerslipade) men det är helt onödigt.
Jag har aldrig bytt ett par ramlager för att dom har vart slitna eller skadade, och då kör nog jag hårdast med grejerna på det här forumet.
Det händer att jag ligger på mellan 80-90 blås i ett par mil om det är rak och tråkig väg

Kommer det då nån bil och tutar och tycker det är fränt att det går så fort så händer det att jag bottnar maskin och sniffar på 105 blås
Det som jag gör när jag river en maskin, är att kolla lager banorna efter skador, finns det inga så shimsar jag till rätt spel och kör med dom gamla lagren igen, för då går veven lite lättare oxå.
Är det bara rätt shimsat, så räcker L17 lagren till ca 16 000 rpm med bra olja.
Har du skit olja så kan man knäcka det mesta i en motor.
En nackdel med Top Racing veven är just nållagret.
Om det havererar när du kör, så får du ett gäng härdade nålrullar som vispar runt i vevhuset och slår ihjäl det mesta.
En oljebrons bussning går bara tyngre för att tillslut nypa.
Min 1209:a kör jag med 0.6 % oljeblandning i (Triboron olja) och plågar den konstant till 12-13 000 rpm och den har jag inte rört en skruv på under 2 år.
Så har man bara koll på lager och shimsningar, så håller grejerna längre än folk tror.
Däremot så vill inte ram och ekrar hålla lika bra

Det verkar inte vara gjort för att dra upp den på bakhjulet i 45 blås..

<!-- </EdIndex> --></div>