Kopplingsschema till plint Husqvarna motor -64 (Crescent)

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Duratec

Kopplingsschema till plint Husqvarna motor -64 (Crescent)

Inlägg av Duratec »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Alla.

Första inlägget på detta forum, verkar finnas många trevliga personer här och mycket bra information kring Raketare! :)

Jag har fått överta en helt original Crescent raket med husqvarna motor från min morfar. (2vxl handväxel, rem-motor).

Så till min fråga, finns det någon vänlig själ här som har kopplingsschema som visar vilka kablar på mopeden som skall kopplas till vilken plint (4 plint totalt) på motorn? Motorn var nämligen demonterad från mopeden då remmen behövde bytas. Allt är helt original, och på mopeden finns det ett gäng kablar, men det vore kul att veta vilka som skall in på vilka plintar. :)

Tack på förhand
Johnny <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Duratec, Välkommen, du kan titta på raketsports hemsida under rubruk mektips, där finns det mycket smått och gott Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej & välkommen!
Vilken plint du kopplar till spelar ingen roll bara den möter rätt kabel på andra sidan.

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Duratec

Inlägg av Duratec »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.

Tackar för snabbt svar, då är det bara att skruva ihop! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Glöm inte, rätt olja i motorn. Jag kör med vanlig gräsklipparolja sae 30. <!-- </EdIndex> --></div>
Duratec

Inlägg av Duratec »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yes, det är samma olja som jag precis haft i min motor! :)
bryggaren skrev:Glöm inte, rätt olja i motorn. Jag kör med vanlig gräsklipparolja sae 30.
<!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag kör med tvåtaktsolja i min Ilo. (i växellådan) :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Och jag kör med tvåtaktsolja i min Ilo. (i växellådan) :shock:
Mycket verkar du ha stenkoll på Conrad men nu måste jag ändå fråga om du skämtar <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja faktiskt, fungerar bra Omegas tvåt olja. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör utan olja i min ILO (FP50) :angel_grin:

Det räcker väl med att blanda olja i bensinen :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Skriv svar