Kolvbultsbussning flinta!
Kolvbultsbussning flinta!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej medborgare! är pinfärsk medlem i detta eminenta forum.Har några frågor angående kolvbultsbussningen på en Flinta:var köper man den och dess avdragare och finns det brotschar att tillgå?! är tacksam för snabba svar då jag för ett par veckor sen köpte min dröm moppe:Crescent rocket arse -62 med Crescent/flinta husqvarna motorn...renoverade denna med nya lager,packboxar,glasblästrat och allt vad det innebär...men vad jag inte tänkte på var kolvbults bussningen som har sett bättre dagar! mvh en något snopen/stolt ägare av ett stycke svensk kultur. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Kolvbultsbussning flinta!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Om du har flintaknosa original på raketarn kan det inte vara en 62.a. Är det en 1163? I så fall är det tidigast en 63:a :roll:Bild kanske? Skulle va kul å se den... <!-- </EdIndex> --></div>singe skrev:Hej medborgare! är pinfärsk medlem i detta eminenta forum.Har några frågor angående kolvbultsbussningen på en Flinta:var köper man den och dess avdragare och finns det brotschar att tillgå?! är tacksam för snabba svar då jag för ett par veckor sen köpte min dröm moppe:Crescent rocket arse -62 med Crescent/flinta husqvarna motorn...renoverade denna med nya lager,packboxar,glasblästrat och allt vad det innebär...men vad jag inte tänkte på var kolvbults bussningen som har sett bättre dagar! mvh en något snopen/stolt ägare av ett stycke svensk kultur.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du original lackeringen kvar på moppen? I så fall brukar det sitta en 3-kantig försäkringsdekal nere på ramen. Om den är kvar ,så är årtalet på den minus 5 år det säkraste. Det ingick 5 års trafikförs. när den såldes ny. Ett annat kännetecken är framgaffeln. Om gaffeln har "ovala" gaffelben, så borde det vara en 63:a. Om den däremot har "rektangulära" gaffelben bör det vara en 64:a el. en 65:a. Så långt har jag i alla fall kommit fram till, men jag har sett flera med rekt. ben som uppgetts vara 63:or. Men jag vet inte riktigt, det kan hända att det var försäljningsdatum som avgjorde det... Hur som helst är det än så länge stört unmöglich att utläsa årsmodell utifrån ramnummer. Förresten, Välkommen till foumet å grattis till din rocket-ass!
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena! har precis fått ihop raketen...ska ta den till jobbet imorgon och ska försöka få upp lite bilder på den.Tack allihop för era inlägg och ett speciellt tack till "simme42" för kolvbultsbussningarna(han gav mig nämligen två den snälla själen) STORT TACK!!! <!-- </EdIndex> --></div>