Apollo Fanfar - customobjekt kanske

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Tyvärr slirar kopplingen på tvåan ...
Vad har du för olja i och hur mycket?
Fel olja och för mycket olja kan få kopplingen att slira :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->SAE 30 gräsklipparolja, exakt 2 dl. Men förresten, hur många fjädrar ska det vara till kopplingen egentligen? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja kör 9 fjädrar i min compact o har inget slir alls vill ja lova. den drar kanon, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, i denna var det bara 6 fjädrar. Kanske ska komplettera då? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja för tusan i med nio fjädrar. de sätter ja i regel alltid i. blir lite hårdare koppling men oftast inget slir, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såja. Fick nåt ryck igårkväll och petade in 3 kopplingsfjädrar till. Ikväll hällde jag i lite ATF och tog en provtur. Rätt spännande utan vare sig fotpinnar eller nån form av bromsar :shock: Gick rätt bra men behöver nog drevas. Körde ca 10 min innan fästet till kopplingshandtaget gick av.... får leta i gömmorna nån dag. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar