Crescent 2000 Ligistmoped och lite andra... Nya bilder 18/6
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har här hänt lite! jag har körde en tur på ca 7 mil förra veckan för att se vad som behövde lite exra låsning.. bakskrämsskruvarna vibrerade loss och lika så en skruv till baklampan, så med lite gänglås och låsmuttrar fäste jag allt.
sen hittade jag en gammal motorsåg, varför inte ta förgasaren och sätta på moppen? sagt och gjort, på ca 20min var det klart. visst är det lite pill kvar, gaswire tex, men jag blev riktigt nöjd med resultatet. risken är bara att något går sönder iom att den varvar som fan
bilder på det!

och en liten video över gasresponsen
http://s150.photobucket.com/albums/s117/atomkorven/?action=view¤t=P6180007.mp4 <!-- </EdIndex> --></div>
sen hittade jag en gammal motorsåg, varför inte ta förgasaren och sätta på moppen? sagt och gjort, på ca 20min var det klart. visst är det lite pill kvar, gaswire tex, men jag blev riktigt nöjd med resultatet. risken är bara att något går sönder iom att den varvar som fan

och en liten video över gasresponsen

http://s150.photobucket.com/albums/s117/atomkorven/?action=view¤t=P6180007.mp4 <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag fått ihop moppen så att gasen funkar och jag har även byggt en luftburk av en patéburk från spanien. hur bra den funkar återstår att se. jag kunde också konstatera att den är på tok för lätt drevad, kan starta på 3:an 
så ett nytt 28kuggs bakdrev skulle vara fint, någon som har ett i fungerande skick? <!-- </EdIndex> --></div>

så ett nytt 28kuggs bakdrev skulle vara fint, någon som har ett i fungerande skick? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu drevat om den till 14-34, men den skulle lätt klara av 28. tog mig en tur idag och bekräftade en snitthastighet på 65. topphastigheten var 84 i en brant nerförsbacke.
jag har fått slut på oljekåpor till kick, har en till trampmotor på nu vilket resluterade i en mycket oljig ram och mycket oljiga byxor samt skor. Vem har en till övers? kan byta mot en trampkåpa eller några adnra delar om det skulle vara så. <!-- </EdIndex> --></div>
jag har fått slut på oljekåpor till kick, har en till trampmotor på nu vilket resluterade i en mycket oljig ram och mycket oljiga byxor samt skor. Vem har en till övers? kan byta mot en trampkåpa eller några adnra delar om det skulle vara så. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har! Bytes emot drev till 3/4 vxl. <!-- </EdIndex> --></div>Leone skrev:Har nu drevat om den till 14-34, men den skulle lätt klara av 28. tog mig en tur idag och bekräftade en snitthastighet på 65. topphastigheten var 84 i en brant nerförsbacke.
jag har fått slut på oljekåpor till kick, har en till trampmotor på nu vilket resluterade i en mycket oljig ram och mycket oljiga byxor samt skor. Vem har en till övers? kan byta mot en trampkåpa eller några adnra delar om det skulle vara så.
Colla byggen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoj Leone.........................................
Riktigt coola byggen kul att se bland alla orginal mm...
<!-- </EdIndex> --></div>
Riktigt coola byggen kul att se bland alla orginal mm...