Crescent 2000 Ligistmoped och lite andra... Nya bilder 18/6

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag skulle behöva en sadel eller något, någon som har en över? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har här hänt lite! jag har körde en tur på ca 7 mil förra veckan för att se vad som behövde lite exra låsning.. bakskrämsskruvarna vibrerade loss och lika så en skruv till baklampan, så med lite gänglås och låsmuttrar fäste jag allt.

sen hittade jag en gammal motorsåg, varför inte ta förgasaren och sätta på moppen? sagt och gjort, på ca 20min var det klart. visst är det lite pill kvar, gaswire tex, men jag blev riktigt nöjd med resultatet. risken är bara att något går sönder iom att den varvar som fan 8) :lol: bilder på det!

Bild

Bild

Bild

Bild

och en liten video över gasresponsen :)
http://s150.photobucket.com/albums/s117/atomkorven/?action=view&current=P6180007.mp4 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, skruvmejseln? Snyggt fäste för den. slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på så vis glömmer jag aldrig skruvmejseln! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förstår att det vibrerar, Du har ju bakdrev så du kan klättra på väggar. <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag var du, skulle jag sätta nått mellan cyllen å fuggen. Polaren gjorde också så här(jag med) och då gick membranet i fuggen sönder pga värmen!
Annars kul med annat än köpe grejer! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är sant Conrad, men jag finner det svårt att hitta mindre drev till fullnavet. Antagligen för att jag inte letat och är lite lat av mig :oops:

Det skall läggas på minnet Gurra! får meka ihop något när jag får tid :) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter bra, jag tog en hockeypuck 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag fått ihop moppen så att gasen funkar och jag har även byggt en luftburk av en patéburk från spanien. hur bra den funkar återstår att se. jag kunde också konstatera att den är på tok för lätt drevad, kan starta på 3:an :?

så ett nytt 28kuggs bakdrev skulle vara fint, någon som har ett i fungerande skick? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu drevat om den till 14-34, men den skulle lätt klara av 28. tog mig en tur idag och bekräftade en snitthastighet på 65. topphastigheten var 84 i en brant nerförsbacke.

jag har fått slut på oljekåpor till kick, har en till trampmotor på nu vilket resluterade i en mycket oljig ram och mycket oljiga byxor samt skor. Vem har en till övers? kan byta mot en trampkåpa eller några adnra delar om det skulle vara så. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Leone skrev:Har nu drevat om den till 14-34, men den skulle lätt klara av 28. tog mig en tur idag och bekräftade en snitthastighet på 65. topphastigheten var 84 i en brant nerförsbacke.

jag har fått slut på oljekåpor till kick, har en till trampmotor på nu vilket resluterade i en mycket oljig ram och mycket oljiga byxor samt skor. Vem har en till övers? kan byta mot en trampkåpa eller några adnra delar om det skulle vara så.
Jag har! Bytes emot drev till 3/4 vxl. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Colla byggen

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoj Leone.........................................

Riktigt coola byggen kul att se bland alla orginal mm... slider_victory.gif slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack ska du ha <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar