Vi skulle ha med oss min vita Ford Taunus (TC3) - 82, mitt gröna chopperbygge baserat på en 1237a, mitt Monster Compact projekt, och flickvännens Compact 1248-69.
Och Taunusen är inte begåvad med dragkrok!
Vad göra? Åker till återbrukscentralen i stan och inhandlar ett par Thule takbågar för 50:-. Taunusen tvättas och vaxas och sedan skruvar vi fast bågarna. 13'' Capri alufälgarna skruvas på taunusen.
Vi spikar ihop en bred "landgång" som bultas i takräcket med M8or. Sedan lyfter jag och kompisen upp Maries 1248a. Den dras fast med ett band framåt.
Sedan fäster vi den gröna choppern i en planka och lyfter upp detta på andra sidan. Nu dras allting fast med 1000kg spännband och vi försöker backa ut ur garaget för att testa så allting sitter fast.
Klonk! med 13'' och fullastat tak så hänger sig ljuddämparen på en kant på väg ut ur garaget. Plankor ordnas för att komma över kanten och testrundan med en krafitg 50 bromsning går kanon. Då slår det oss att vi skulle ju ha med mitt bygge också. Klockan är mycket och vi ger upp ch skiter i monster bygget.
Hur såg då detta ekipage ut stående på Calmar Classic?

Precis ditkommna.

En aning fullastat, inte så skoj att knixa sig in på gräset då axeln är aga diffad pga en alltför modig dumpning av kopplingen veckan innan.

Här spenderades en hel del tid dagen innan CC för att få saker och ting i någorlunda skick.

Varför inte välsigna Forden genom att skicka röksignaler från taket?
Många glodde storögt när jag kravlade upp på taket och repade liv i 1248an. Fotograf var min flickvän.

Även tidsenlig klädsel tillämpades av min flickvän, vars Compact är en 69a <!-- </EdIndex> --></div>