Har sedan dess bytt båda ramlagrena och det utgående innanför kedjedrevet. Skulle dra ihop motorn men det gick bara inte. Det verkade som om jag inte fått ner lagrena riktigt i botten trots att jag upplevde att jag upplevde det så. Helkonstigt.
Till slut när jag synat allt och förstod NOLL så mätte jag bredden på ett av de gamla, 8 mm ???? och de nya är 9 mm breda. Samma innerdiameter,15 mm och samma ytterdiameter, 32 mm men bredden skiljer 1 mm. Då, efter lite rengöring ser jag att lagret egentligen heter 16002. Det är likadant men 1 mm smalare. Det har jag aldrig råkat ut för tidigare. Så nu har jag jobbet ogjort, demontera lagrena igen. Och det ena är heljobbigt. Ett sådant där man måste förstöra korgen, lägga alla kulor på en sida. Ta bort inre lagerbanan och kulorna. Slipa igenom yttre lagerbanan med dremel bara för att få bort eländet (igen).
Nåja, det är bara att göra om, göra rätt!
Packningar gör jag alltid själv. Till alla mc också och jag har aldrig något läckage. Detta har Billykid lärt mig för många år sedan. Tack för att bra tips där. Har haft mycket nytta av det.