crescent 1159 och crescent compact.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Wiklund

crescent 1159 och crescent compact.

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För några veckor sen var jag hem till en polare som har vart väldans förtjust i min DBS och vi skulle kolla på hans postmoppe som han hade tänkt göra i ordning. vi gick till baksidan av huset och där stod den lutad mot en vägg till ett skjul jag kollade lite snabbt på den sen frågade jag om dom hade mer moppe grejer då bad han mig att kolla in i skjulet som postmoppen stod emot o där inne står det två fina monarpeder! :shock: sen sade han att dem hade mer moppe relaterade saker i ett annat skjul lite längre bort o vi gick dit för att kika! det första jag såg var tre relativt kompletta Sachs motorer (två växlad hand) och en massa nav o ekrar till MCB med klisterlapparna kvar (nos) :) och så hade dem lite saker till Puch och Ilo. jag frågade om dom hade ännu mer o då visade han mig ännu ett skjul och där inne stod det massa hjul, gafflar och ett jamarcol rör. sen frågade jag givetvis om dem råkade ha mer saker liggandes o då gick vi in i deras garage och där stod en Compact med lite ny förzinkade detaljer m.m. han frågade om jag ville byta lite saker + pengar emellan mot min panter och efter ett tag gick jag med på det! jag fick massa delar, postmoppen, compacten, o pengar emellan!
rätta mig om det är fel modell men det verkar vara en 1159. den har vart gul från början.

Jag ska bygga en två växlad sachsaha och hänga i postmoppen och compacten ska användas som ''åkmoppe'' till skolan (original).

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->raketframskärm eller <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:raketframskärm eller
yess! men satte bara dit den för att moppen skulle hållas uppe när den stod i ställningen. ska montera en k50 gaffel. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gött chrille :D :D Lycka till med allt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla om du måste rejka ut styrhuvudet först för du ändrar försprånget med den gaffeln hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

cobra karlsson skrev:Kolla om du måste rejka ut styrhuvudet först för du ändrar försprånget med den gaffeln hälsn cobra
Behövs inte, det enda som behövs är en distansring på ca 10 mm under styrplattan <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa jag menar eftersom det är en gaffel med länkar nertill så flyttar du tillbaka hjulet lika mycket som länken ligger framför gaffeln om nu gaffelbena är lika långa <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

cobra karlsson skrev:Tompa jag menar eftersom det är en gaffel med länkar nertill så flyttar du tillbaka hjulet lika mycket som länken ligger framför gaffeln om nu gaffelbena är lika långa
Vi har nog läst både fort å fel, jag trodde det va Compacten han skulle hänga på K50 gaffeln, då behövs bara den där distansen. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->K50 gaffel på stummisen blir det! Compacten blir original. :) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy såg du har tänkt över en moppe 8) Får den inte bli dammig staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

ilogurra skrev:Rexxy såg du har tänkt över en moppe 8) Får den inte bli dammig staff_gemini-1.gif
Mest är det som skydd emot vinkelslip-stänket. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Rexxy skrev:
ilogurra skrev:Rexxy såg du har tänkt över en moppe 8) Får den inte bli dammig staff_gemini-1.gif
Mest är det som skydd emot vinkelslip-stänket.
Du vet att du måste ha "heta Arbeten" licens för att få använda en vinkelslip :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

tompa skrev:
Rexxy skrev:
Du vet att du måste ha "heta Arbeten" licens för att få använda en vinkelslip :!:
:?: :?: :?:

Licens för att använda en vinkelslip/rondell? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Rexxy skrev:
tompa skrev:
Rexxy skrev:
Du vet att du måste ha "heta Arbeten" licens för att få använda en vinkelslip :!:
:?: :?: :?:

Licens för att använda en vinkelslip/rondell? :lol:
Läs mer här.
http://www.av.se/fragorochsvar/912.aspx <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har Compacten fått sig en makeover! har blästrat och lackat sving, gaffel, lykthus, och svingkåpa, polerat allt krom etc.

har också modifierat lyckhuset en aning så att en huretmätare passar! :) (bilder på mätaren kommer senare).

Bild

Bild

elen är bara inkopplat temporärt p.g.a. jag inte har någon omkopplare... :cry:
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar