Vilket material sadelskum

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Vartiainen

Vilket material sadelskum

Inlägg av Vartiainen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej köpte mig ett nytt sadelöverdrag. Och såg när jag tog bort det gamla att det saknades några bitar på vissa ställen. Så jag undrar vilken typ av material "skum" som går att annvända för att ge sadeln en fräschare form... MVH Dennis <!-- </EdIndex> --></div>
NV

Inlägg av NV »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du någon sadelmakare eller tapetserare i närheten så vänd dig till dom så ordnar de stoppning åt dig.
Är du ekonomisk så sök stoppning från soffdynor på någon återvinning. Brukar finnas dynor i olika tjocklekar där. Då får du material till flera sadlar för 5-20 kr.
Själv har jag bytt på flera compact och monarscoot och det blir lika bra som när de var nya. <!-- </EdIndex> --></div>
Vartiainen

Sadel

Inlägg av Vartiainen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för svaret. :). Skall kika efter det. MVH Dennis <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annat alternativ är att traska in på ikea och köpa ett gäng sittunderlag/liggunderlag. Och sedan in på lämplig affär och handlar på sig skumgummi av ca 20-30mm tjocklek.

Du skär till bitarna och varvar med varannan skumgummi och varannan sittunderlag. ca 6-7lager borde bli lagom. räkna med att få ta i ordenligt för att pressa ihop och få på sadelskinnet. Blir mycket bekvämt! <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->han frågade efter typ/sort av skum inte hur man gör <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar