Problem flinta
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 11 aug 2010, 23:00
- Ort: Ö-vik
Problem flinta
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ärvde en gammal crescent 1163 av en bekant, ett riktigt vedbods vrak. 15år utan tändstift hade gjort motorn till en salig blandning av vatten olja och något jag inte vill veta vad det var.
Ny kolv, lager och packboxar inhandlades efter riktig rengöring så startar den och går tyst och fint men när den blir riktigt varm så blir det ungefär som man kör soppa torsk den hostar till för att sedan dö och den går inte att få igång. Startar efter någon timme igen utan problem, vad kan vara felet.
Problem nr:2 Skruven som håller plastdrevet till hastighetsmätardrivningen vart finns den att få tag på.
Mvh Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
Ny kolv, lager och packboxar inhandlades efter riktig rengöring så startar den och går tyst och fint men när den blir riktigt varm så blir det ungefär som man kör soppa torsk den hostar till för att sedan dö och den går inte att få igång. Startar efter någon timme igen utan problem, vad kan vara felet.
Problem nr:2 Skruven som håller plastdrevet till hastighetsmätardrivningen vart finns den att få tag på.
Mvh Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 11 aug 2010, 23:00
- Ort: Ö-vik
-
- Inlägg: 1471
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 11 aug 2010, 23:00
- Ort: Ö-vik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Beställde ett nytt komplett tändsystem igår så får jag byta och se om det är det som är felet <!-- </EdIndex> --></div>
Gnista verkar det vara men jag tycker den ser svag ut. Ser kraftigare ut när motorn är kall.HUSQVARNA SPORT skrev:Har du kollat om du har gnista när den stannar.
Beställde ett nytt komplett tändsystem igår så får jag byta och se om det är det som är felet <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 48
- Blev medlem: 13 jul 2010, 23:00
- Ort: Maniac Moppers Dalsland
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 11 aug 2010, 23:00
- Ort: Ö-vik