Problem flinta

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
skorped-t5

Problem flinta

Inlägg av skorped-t5 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ärvde en gammal crescent 1163 av en bekant, ett riktigt vedbods vrak. 15år utan tändstift hade gjort motorn till en salig blandning av vatten olja och något jag inte vill veta vad det var.

Ny kolv, lager och packboxar inhandlades efter riktig rengöring så startar den och går tyst och fint men när den blir riktigt varm så blir det ungefär som man kör soppa torsk den hostar till för att sedan dö och den går inte att få igång. Startar efter någon timme igen utan problem, vad kan vara felet.

Problem nr:2 Skruven som håller plastdrevet till hastighetsmätardrivningen vart finns den att få tag på.

Mvh Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1. En tändspolen som är dålig?
2. Får den bränsle? Kan vara skit i tanken som täpper igen kran, förgasare mm.
3. Avluftning? Prova med att lyfta på tanklocket när den stannar. <!-- </EdIndex> --></div>
skorped-t5

Inlägg av skorped-t5 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har prövat att ta bort bränsleslangen på förgasaren när det händer och det flödar friskt.

Tanklocket har jag åxå prövat att ta bort när det händer har även blåst det rent med tryckluft så det borde andas bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låga odds på antingen tändspolen eller kondingen... <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kollat om du har gnista när den stannar. <!-- </EdIndex> --></div>
skorped-t5

Inlägg av skorped-t5 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Har du kollat om du har gnista när den stannar.
Gnista verkar det vara men jag tycker den ser svag ut. Ser kraftigare ut när motorn är kall.

Beställde ett nytt komplett tändsystem igår så får jag byta och se om det är det som är felet <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt tändstift till ett som tål värmen bättre.... :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
sachsmaster67

Inlägg av sachsmaster67 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja de låter som en kondensator behövs bytas ut..... <!-- </EdIndex> --></div>
skorped-t5

Inlägg av skorped-t5 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter byte av tändspole, kondensator och brytare så funkar den.
hej och hå vad den går :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar