2takts olja till min Crescent 1163 med Husqvarnamotor.
-
2takts olja till min Crescent 1163 med Husqvarnamotor.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Är nybliven lycklig ägare till en mycket fin Crescent 1163 som endast gått 180 mil.Ska nu inhandla 2takts olja och undrar vad jag ska köpa.
Mineral eller syntet! Tacksam för tips angående fabrikat. <!-- </EdIndex> --></div>
Är nybliven lycklig ägare till en mycket fin Crescent 1163 som endast gått 180 mil.Ska nu inhandla 2takts olja och undrar vad jag ska köpa.
Mineral eller syntet! Tacksam för tips angående fabrikat. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med risk för att folk stormar och tråden kommer att bli jättelång så kan jag bara säga .. syntet gärna Castrol TTS (i mina cylinderkollar har det varit sotfritt och en fin oljefilm kört på 3%
Lämnar en lucka innan förslagen haglar in ...
<!-- </EdIndex> --></div>
Lämnar en lucka innan förslagen haglar in ...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så gott som alla tvåtaktsoljor som finns att köpa idag lär väl vara bättre än de bästa oljorna som fanns 1963, så du behöver knappast vara orolig för att få tag i olja som inte är tillräckligt bra. Men med det sagt är ju dagens olika oljor givetvis olika bra, tyvärr är det inte lätt att veta hur bra en olja är. Castrol TTS är i alla fall ett säkert kort som jag kört i många ganska hårt plågade motorer, och den sotar inte särskilt mycket. Kan köpas hos moppehandlare som säljer Duells sortiment, hos (åtminstone min lokala) Mekonomen o.s.v. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har åkt på allt från tts till "biltemajunket" utan problem 
Jag fick "ärva" en kartong med blandade "garagegrejor" när
min syrra flyttade
där låg nå gamla flaskor till utombordare som det stog BP på
Det funkade också utan att jag märkte nån skillnad
Däremot hade jag riktiga sotproblem när jag körde E85 och R40 men det luktade gott av R40 :ninja:
Nu har jag bara åkt med gjutjärn men ni som känner mig vet att jag plågar grejorna till gränsen
Det viktiga är nog att man blandar rätt och inte ställer munstycket för snålt <!-- </EdIndex> --></div>

Jag fick "ärva" en kartong med blandade "garagegrejor" när
min syrra flyttade

Det funkade också utan att jag märkte nån skillnad

Däremot hade jag riktiga sotproblem när jag körde E85 och R40 men det luktade gott av R40 :ninja:
Nu har jag bara åkt med gjutjärn men ni som känner mig vet att jag plågar grejorna till gränsen

Det viktiga är nog att man blandar rätt och inte ställer munstycket för snålt <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fel igen, fyllde nyss upp dunken till mellsta, oljan TTS kostar 179;- på Lelles, köpt i våras, så den är säkert dyrare nu <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Lelles eller Nyströms och kostar runt 130:-:Dkörmoped skrev:Får men fråga vart den oljan säljs och vad den typ kostar?
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja ursäkta det var fel hittade kvittot från i sommras och priset var 179:-tompa skrev:Fel igen, fyllde nyss upp dunken till mellsta, oljan TTS kostar 179;- på Lelles, köpt i våras, så den är säkert dyrare nualf-johan skrev:Lelles eller Nyströms och kostar runt 130:-:Dkörmoped skrev:Får men fråga vart den oljan säljs och vad den typ kostar?

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-