Dåligt bottendrag Sachs 2-vxl

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Nesse Lidholm

Dåligt bottendrag Sachs 2-vxl

Inlägg av Nesse Lidholm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har precis hängt på en 3,5:a med org förgasare men den är lika slö på låga varv som med org cyllen. När den väl kommer upp i varv går den bra. Har testat med olika tändinställningar med små skillnader, justerat brytaravstånd men det hjälpte inte heller. När jag startade motorn med den nya cylindern gick den fint men sen satte jag tillbaka insatsen i ljuddämparen och då var det omöjligt att få igång den så jag plockade ur insatsen och då gick den igen! Nya brytare, stift och packningar monterat. Har jag problem med soppatillförseln? Tacksam för hjälp o ideer <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säger som jag brukar: Sota kröken! :wink:
(En bit taggtråd i borrmaskinen och inga fingrar i närheten) <!-- </EdIndex> --></div>
Nesse Lidholm

Inlägg av Nesse Lidholm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sotade kröken men fick ur ca 1 tesked med slagg. Körde till o från jobbet, nöp 5 ggr, 2 mil ToR. Justera tändningen och fick moppen att gå med insatsen monterad. Köpte en tändinställningsmicrometer och skulle få ordning på förtändningen, upptäckte då att hur jag än vred på tändplattan så öppnade brytarna 1mm före. När jag gav upp och skruvade ur micrometern så rök gängorna i toppen :cry: . Hjälp mig, vad gör jag för fel? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nesse Lidholm skrev:Sotade kröken men fick ur ca 1 tesked med slagg. Körde till o från jobbet, nöp 5 ggr, 2 mil ToR. Justera tändningen och fick moppen att gå med insatsen monterad. Köpte en tändinställningsmicrometer och skulle få ordning på förtändningen, upptäckte då att hur jag än vred på tändplattan så öppnade brytarna 1mm före. När jag gav upp och skruvade ur micrometern så rök gängorna i toppen :cry: . Hjälp mig, vad gör jag för fel?
För det första lyxigt med såna instrument, sätt en mejsel i stifthålet, så ser du när kolven är i topp och på väg nerlite lite, då ställer du avståndet på spetsarna, rör inte tändplattan om tändningen står rätt, du kommer säkert att få mera tipps, så ju fler frågor du ställer fler svar får du , det finns att läsa här på forumet under mektipps. lycka till :D
Med orginalförgasaren på så får den troligen för lite bensin, därför så nyper den. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar