<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kastar väl ut en fråga om det här systemet åxå, bara eller?
dum fråga kanske, man tappar inget vridmoment med litet/inget "svänghjul? (okey det ska ju varvas så det Ylar men ändå..) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite oroligare tomgång, men maxeffekt och vridmoment påverkas ju inte av viktskillnad i svängmassan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läste nyss lite nyss, Man kan köpa TYNGRE svänghjul , bra för fästet vid halt underlag "gäller nog knappast mopeder"
Grym gasrespons blir det iallafall , Men jag prioriterar lyset , ska även koppla in batteri... Finns lite leksaker till då också http://www.twostroke.se/product.asp?product=17725 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Responsen blir grymt mycket bättre än med ett stort svänghjul! = du får mer kraft!
Håller inte med rexxy där, Alla jag vet har haft bra tomgång!
S_compakt: Man varvar väl mer än 16 000 <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra skrev:Responsen blir grymt mycket bättre än med ett stort svänghjul! = du får mer kraft!
Håller inte med rexxy där, Alla jag vet har haft bra tomgång!
S_compakt: Man varvar väl mer än 16 000
Ja, bra tomgång blir det ju. Men den blir lite oroligare, inte jämn och fin tomgång, utan det blir lit ojämnt och ettrigare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nackdelen med PVL är att det är mycket svårare att burna.
Jag har bra ork i maskin, men det är en viss teknik för att få till en burnis utan motorstopp.
Tobbe brukar ha problem med burnisar, men här funkar det iaf.....
ilogurra skrev:Responsen blir grymt mycket bättre än med ett stort svänghjul! = du får mer kraft!
Håller inte med rexxy där, Alla jag vet har haft bra tomgång!
S_compakt: Man varvar väl mer än 16 000
Om du klarar det med en Ilo då är det något för rekordboken...
Många i Hallsta nu som kör med PVL ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bra rotortändning med retarderande tändkurva ger både bättre vrid och effekt. När kopplingen är "släppt" är svänghjulet enbart en extra last att dra runt.
Till HPI's rotor-tändsystem kan man köpa till en ljusspole för att driva lamporna. Mycket bra då många drar sig för att skaffa rotorsystem p.g.a av att man även vill ha ljus.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sEN FINNS JU "KOKUSAN" OCKSÅ Lite lättare svänghjul men med bra belysnings spole både för 6 och 12 volt och klarar säkert 15000 rpm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med rotorsystem är det lite svårare i starten, jag trodde att jag startade på tvåan. Men med en bra koppling kan man slira lite i starten. Men annars blir den rappare. Tomgång vad är det?
På slidmatade Sachsen har jag ingenting annar än sliden och vevaxeln Sliden är i carbon och väger knappt något. <!-- </EdIndex> --></div>