<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en cylinder jag tänkt leka lite med, och borra den för 41 mm kolv. Jag har läst lite här och där, och det verkar som folk sätter i Sachskolvar för det mesta.
Jag har tänkt att låta svarva bussningar så jag kan använda en 10 mm kolvbult, och alltså ej modifiera vevstaken.
Det jag inte riktigt kunnat läsa mig till är om det är det enda man behöver göra. Eller behöver cylindern modifieras ytterligare, förutom att borras? Är kolvarna så lika, så det stämmer rakt av?
Topplocket jag använder är planat 2,5 mm.
Om någon kan säga konkret precis vilka åtgärder som krävs blir jag glad!
Mvh K <!-- </EdIndex> --></div>
41 mm kolv i Flintan
41 mm kolv i Flintan
Morris Mini 850 1965
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
Monark 1279 1968~71
Crescent 1279 1972
Monark 1290 1972
Monark SM50 1972
Monark 125T 1972 (Ok, '73, men med '72 färgkombination;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör med 41 mm:s Suzukikolv i min hva äggmotor. Det jag fick göra var att justera kolven på insugssidan så att den öppnade ordentligt när kolven går i topp, typ kolvjack om du förstår. Går typ 55 km/h med dragen plugg och Bing 15 mm. Kolla bara så att inte kolvringens öppning tittar ut i någon kanal bara. <!-- </EdIndex> --></div>