<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej nån som har någon erfarenhet av en sån där kinamotor 50 kubik till en flaka Lifan har jag sett. E de värt att montera vill inte ha sså mycke fart bara årk ordentligt me ork. Eller e de en dödssynd att ta bort sachsen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dödssynd helt klart tycker det är hemskt att sätta kinamotorer i gamla mopeder. Men det är ju bara vad jag tycker.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns så många olika projekt med lifanmotor som har den motorn
som hjärta så det måste bara fungera finfint.
Tänk själv en fin skoterett eller monarscooter där ändå motorkåporna
döljer vad det sitter för motor,elstart och perfekt tryck då man vrider fullt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl ett okej alternativ, om man vill ha något som orkar dra tunga lass...eller? Smaken är som baken!:) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den bästa lösningen är att sätta på en sachs reedcylle och borra den till 41 då får du en stark moppe som orkar i backarna. Dessa cyllar är vridstarka orginal och ligger på cirka 2,4 hk dom cyllarna satt på tex.norsjö och partnern som är tunga isig. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kines motorerna är förbaskat fula! Men jag tycker dom har ett härligt drag i sig. Har faktiskt en själv. En 110:a som ska hängas på ett lite kustom bygge. Om man ska ha en kines motor så ska man helst på något sätt kunna gömma den så den inte syns. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börjar bli rejält poppis o montera fiddy motorer och skit i äldre moppar, dödssynd enligt vissa, andra inte. tycker gott man kan göra det i den "nyare" 4kants stål flakan... <!-- </EdIndex> --></div>