Renovering Compact Nr:2

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
mbha

Inlägg av mbha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är motorn målad med biltema fälgfärg på bilderna och youtube?
Snygg är den i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mbha skrev:Är motorn målad med biltema fälgfärg på bilderna och youtube?
Snygg är den i alla fall.
Färgen kommer ifrån Biltema......fast målade med värmetålig sliver.
Som jag tycker liknar orginalet bätter, då den inte är lika blank som fäljfärgen... :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

billykid skrev:Färgen kommer ifrån Biltema......fast målade med värmetålig sliver.... :!:
Hoppas den tål bensin ifall förgasaren flödar över <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Braxmatte skrev:
billykid skrev:Färgen kommer ifrån Biltema......fast målade med värmetålig sliver.... :!:
Hoppas den tål bensin ifall förgasaren flödar över
Braxmatte , Nu är det ju som bekant en Sachs.. Och på hela Mellstaträffen läckte inte min en droppe :pinocchio:

"Anm Pinocchio näsan står för lögn , och inte för någon näsa som läckte" <!-- </EdIndex> --></div>
mbha

Inlägg av mbha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet om den tål bensin? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Biltemas hotpaint tål inte bensin för fem öre, rinner bort direkt!

Biltemas Fälgfärg som får härdas med värmepistol håller grymt mycket bättre. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Rexxy skrev:Biltemas hotpaint tål inte bensin för fem öre, rinner bort direkt!

Biltemas Fälgfärg som får härdas med värmepistol håller grymt mycket bättre.
Jag tro dig Rexxy....för jag har inte provat hotpiant till 100 % ...jag åter kommer om det...funkar.

Har inte runnit på mina motore ännu.....fast jag är har en grym värme Pistol på 2500W, nästa rycker,,,,när jag sprayar

Bästa färg må bli fälgsprayen från Biltema....med värme..... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars så funkar "Auto-K Motorfärg" bra. Efter två säsonger så sitter färgen kvar och har inga färgskiftningar efter allt besinspill från fuggen. Har även torkat av motorn med Biltema bromstvätt på en trasa utan att färgen föjlde med eller fläckades. Är mycket nöjd med den.

Sedan vet jag inte om nyansen är exakt den som ni söker, tycker den funkar åt mig i alla fall.

Finns på Mekonomen för 109:-/burk och ingen grundfärg ska användas före.

(http://www.hagmans.com/dk/Produkter/Spray/Auto-K/02233121)

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Angående färg

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min. bror lackjade med metlick lack.....+klarlack typ biltem

Skit snygg Lack + moppe........men vid av fettning ram färgen av...... <!-- </EdIndex> --></div>
mbha

Inlägg av mbha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar använda Hammerite hammarlack, silver. Den är lite skum. Första halvan av en ny flaska ger inte den krackelerade hammarlacksliknande ytan utan en jättefin silverton, som tål både bensin och värme. Men när halva, eller mer av flaskan gått åt så kan man inte använda den till sådant längre. Då får man en hammarlacksyta som inte ser så bra ut på motorn.

Kåpan, lackad med hammarlack.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Kåpa

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Super snygg kåpa....mbha <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man mot all förmodan har en fin lack som har det tufft med bensin så kan jag tipsa om att Aspen är snäll emot lacken <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

S_Compakt skrev:Om man mot all förmodan har en fin lack som har det tufft med bensin så kan jag tipsa om att Aspen är snäll emot lacken
Tack för tippset....hur funkar aspensbensin vid trimmad moppeder :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3529&highlight=alkylat&mforum=raketsport
Här är lite å läsa.. Vet inte vad du kör på för trim, men jag kör en snällt portad original-ekf på alkylatbensin 2%. Går finfint.. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

läsa..tråden

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer att göra ......om allt på denna tråd....Compact Nr2 allias billykid..... :D

När jag får allt att fungera........kommer jag att vissa alla misstag ja gjort för att kansken läsare sliper göra om samma som mig!

PS detta är bara hur :D jag gör....OBS det finns olika vägar att nå ett mål :arrow: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar