Renovering Compact Nr:2
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Som jag tycker liknar orginalet bätter, då den inte är lika blank som fäljfärgen...
<!-- </EdIndex> --></div>
Färgen kommer ifrån Biltema......fast målade med värmetålig sliver.mbha skrev:Är motorn målad med biltema fälgfärg på bilderna och youtube?
Snygg är den i alla fall.
Som jag tycker liknar orginalet bätter, då den inte är lika blank som fäljfärgen...

"Anm Pinocchio näsan står för lögn , och inte för någon näsa som läckte" <!-- </EdIndex> --></div>
Braxmatte , Nu är det ju som bekant en Sachs.. Och på hela Mellstaträffen läckte inte min en droppe :pinocchio:Braxmatte skrev:Hoppas den tål bensin ifall förgasaren flödar överbillykid skrev:Färgen kommer ifrån Biltema......fast målade med värmetålig sliver....
"Anm Pinocchio näsan står för lögn , och inte för någon näsa som läckte" <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte runnit på mina motore ännu.....fast jag är har en grym värme Pistol på 2500W, nästa rycker,,,,när jag sprayar
Bästa färg må bli fälgsprayen från Biltema....med värme.....
Jag tro dig Rexxy....för jag har inte provat hotpiant till 100 % ...jag åter kommer om det...funkar.Rexxy skrev:Biltemas hotpaint tål inte bensin för fem öre, rinner bort direkt!
Biltemas Fälgfärg som får härdas med värmepistol håller grymt mycket bättre.
Har inte runnit på mina motore ännu.....fast jag är har en grym värme Pistol på 2500W, nästa rycker,,,,när jag sprayar
Bästa färg må bli fälgsprayen från Biltema....med värme.....

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars så funkar "Auto-K Motorfärg" bra. Efter två säsonger så sitter färgen kvar och har inga färgskiftningar efter allt besinspill från fuggen. Har även torkat av motorn med Biltema bromstvätt på en trasa utan att färgen föjlde med eller fläckades. Är mycket nöjd med den.
Sedan vet jag inte om nyansen är exakt den som ni söker, tycker den funkar åt mig i alla fall.
Finns på Mekonomen för 109:-/burk och ingen grundfärg ska användas före.
(http://www.hagmans.com/dk/Produkter/Spray/Auto-K/02233121)
/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Sedan vet jag inte om nyansen är exakt den som ni söker, tycker den funkar åt mig i alla fall.
Finns på Mekonomen för 109:-/burk och ingen grundfärg ska användas före.
(http://www.hagmans.com/dk/Produkter/Spray/Auto-K/02233121)
/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Angående färg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min. bror lackjade med metlick lack.....+klarlack typ biltem
Skit snygg Lack + moppe........men vid av fettning ram färgen av...... <!-- </EdIndex> --></div>
Skit snygg Lack + moppe........men vid av fettning ram färgen av...... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar använda Hammerite hammarlack, silver. Den är lite skum. Första halvan av en ny flaska ger inte den krackelerade hammarlacksliknande ytan utan en jättefin silverton, som tål både bensin och värme. Men när halva, eller mer av flaskan gått åt så kan man inte använda den till sådant längre. Då får man en hammarlacksyta som inte ser så bra ut på motorn.
Kåpan, lackad med hammarlack.
Kåpan, lackad med hammarlack.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=3529&highlight=alkylat&mforum=raketsport
Här är lite å läsa.. Vet inte vad du kör på för trim, men jag kör en snällt portad original-ekf på alkylatbensin 2%. Går finfint.. <!-- </EdIndex> --></div>
Här är lite å läsa.. Vet inte vad du kör på för trim, men jag kör en snällt portad original-ekf på alkylatbensin 2%. Går finfint.. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
läsa..tråden
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kommer att göra ......om allt på denna tråd....Compact Nr2 allias billykid..... 
När jag får allt att fungera........kommer jag att vissa alla misstag ja gjort för att kansken läsare sliper göra om samma som mig!
PS detta är bara hur
jag gör....OBS det finns olika vägar att nå ett mål

När jag får allt att fungera........kommer jag att vissa alla misstag ja gjort för att kansken läsare sliper göra om samma som mig!
PS detta är bara hur