Kolv till 60cc

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

!Q

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Du har alltid varit bra på att räkna.mbha.....men det är i verkliga livet när man tävlar är det inte på det visset!

Jag kan bara se vad vore troligt. Då menar jag att jag ser vad som funkar. Vissa regeler bör man följa.........men tror mera på sunt förnuft.

Du kan räkna ut mycket......mbha...... Jag provar alltid om det går i verkligen. Och jag har inte varit sist på sunt för nufft!
Har inte haft tid att prova allt jag skulle villja...fast fotare har moppen gått! Min Compact 68km med 5/5 Hp...varvar duktigt med vxl4 låda.
Vet inte om jag kan få den sabbare...hur jag en filar/slipar och slipar
kanalerna. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Re: !Q

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Hej!

Du har alltid varit bra på att räkna.mbha.....men det är i verkliga livet när man tävlar är det inte på det visset!

Jag kan bara se vad vore troligt. Då menar jag att jag ser vad som funkar. Vissa regeler bör man följa.........men tror mera på sunt förnuft.

Du kan räkna ut mycket......mbha...... Jag provar alltid om det går i verkligen. Och jag har inte varit sist på sunt för nufft!
Har inte haft tid att prova allt jag skulle villja...fast fotare har moppen gått! Min Compact 68km med 5/5 Hp...varvar duktigt med vxl4 låda.
Vet inte om jag kan få den sabbare...hur jag en filar/slipar och slipar
kanalerna.
Just det värkligheten är annorlunda. Trimma en tvåt är en kompromiss.
Ex, Har en trepet raketare med handväxel 1hp cylinder sukakolv 41mm hembyggt förbränningsrum 16 mm Tillottson 72 Km/tim. enda jag hämtat från boken (Jennings och Blaer) är tiderna på portarna. <!-- </EdIndex> --></div>
mbha

Inlägg av mbha »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->billykid, jag pratar rent allmänt. Man kan naturligtvis få en motor att gå undan ordentligt utan att allt är optimerat. Jag antar att du pratar om att kolven inte matchar förbränningsrummet. Ex, 5,5 Hk ställer inga jättekrav på detaljer som avstämd pipa, förbränningsrum mm. Jag vet att du är noga med detaljer så naturligtvis sitter prylarna ihop på ett bra vis.

Men om du vill ha ut 15 Hk så vill det till att allt lirar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Two-Stroke

TUNER'S HANDBOOK

By Gordon Jennings

Boken finns att köpa vart? eller är det bara att Googla...den där skulle man nog läst staff_36-1

Tur man inte är kass på engelska... :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan iallafall tala om att min moped gick MYCKET bättre med den sk. högkomptoppen ifrån mopedfantasterna.. skillnaden var klart större än dom förväntningarna jag hade, nu kan man öka på drevningen mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Fottare...kanske

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med rätt avstämt rör kanske jag kan nå 75km.....

Men håller fast vid att prova 50 cc. Har fler saker som lovat går snabbare. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar