<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->cylindern ni ser på bilderna (cylindern är märkt med en 2 både bakom membranet på vänster sida och på vänster sida på cylinder-foten) ser ju ut att ha några flask-halser,
avgas ser ju lite tanigt ut 10 x 18 mm, om man kollar på väg in i cylindern (bakom membranet) så ser man ju en knöl presis inan gaserna går ner i spolkanalerna, kan man dremla bort den , spolkanalen går några mm upp bakom klacken
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dra upp hålen till 14.5 mm
samt byta reeden till kolfiber sen smäcka på en 13x13 fugge
givetvis ska cyllen portas
då blir moppen klart körbar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det som har skrivits om sachs membran cyllen verkar vara vad folk tror, har hört, ingen värkar säkert veta, hur stark var den, hur många olika varianter fans det, var portningen lika på alla eller fans det varianter som var vassare än andra, eller sitter hk variationerna bara i insugs-storlek och storlek på hålen i reedsen
ok men var får man tag på kolfiber lämpligt att tillvärka läppar av då typ skota en bef kolfiber-reed, någon som vet en lämplig? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns olika reedcyllar
man kan lättast kolla spolportarna dom är olika stora beroende på vilken cylle nr dom har
jag har en 3 a
kolfibern köper du enklast hos alvars arket kostar en del men är klart värt det
min 2000 har jag en reedcylle som är bearbetad dvs portad kolfiberreed 13x13 fugge
avgas är modifierat till 32 krök o dämp
detta räckte till att burna tills bakdäcket small i mellsta <!-- </EdIndex> --></div>
portningen då har du tagit bort lite av knölarna, har du lika tanigt avgas som jag,är intreserad av dina förbättringar är den borrad <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Reeden är skruvad
avgasporten är breddad o höjd ca 5mm
sen tar du en liten bit av 28 kröken ca 25 mm
bara så att muttern går att skruva på sen använder du en 32 krök + ljuddämp till resten <!-- </EdIndex> --></div>
HillBilly skrev:Reeden är skruvad
avgasporten är breddad o höjd ca 5mm
sen tar du en liten bit av 28 kröken ca 25 mm
bara så att muttern går att skruva på sen använder du en 32 krök + ljuddämp till resten
Sen fanns ju detta att köpa till reedcyllarna "när det begav sig"
Undrar om det finns nåt sånt kvar på nån hylla <!-- </EdIndex> --></div>
HillBilly skrev:Reeden är skruvad
avgasporten är breddad o höjd ca 5mm
sen tar du en liten bit av 28 kröken ca 25 mm
bara så att muttern går att skruva på sen använder du en 32 krök + ljuddämp till resten
Sen fanns ju detta att köpa till reedcyllarna "när det begav sig"
Undrar om det finns nåt sånt kvar på nån hylla
Det där måste provas, kan inte va så svårt att bygga <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men dubbla 12or motsvarar en 17 i area
Man får väl slöjda till nån förgrening på gaswiren
Undrar om man inte skulle göra så att ena öppnades först öch sen kom den andra
Det fanns förresten gashantag med uttag för två wirear som man skulle ha till det där insuget <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Reedark finns att köpa på Duells, nån cykel/mopedhandlare kan ju kanske beställa hem så man slipper frakten från alvars annars.
Heter Carbonark på duells <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt ballt med 2 förgasare. Snöskotrarna har ju flera förgasare och har du någon slags förgrening till wiren. En sådan skulle vara galant. <!-- </EdIndex> --></div>