vad gjör ni en lördagskväll

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va lyxigt med lejda snickare :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snickaren är kanon, säger "inga problem" till allt jag frågar eller ber om.
Däremot skräpar han ner för djävligt så städningen får jag göra själv.
Allt som jag packat och lastat för tippen är nu borta men det återstår mycket. Nytt lass ska lastas och köras på fredag.

Utsikten är inte som Raketbasens men jag ska ta en bild vid tillfälle på utsikten tvåhundra meter härifrån.

Med min rygg kan man inte ha annat än lejd snickare men ROT-avdrag lindrar ju lite i alla fall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värre är det för mig, Utbildad byggnadssnickare och nu mera finsnickare. JAG VILL INTE SE HUSARBETEN! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Värre är det för mig, Utbildad byggnadssnickare och nu mera finsnickare. JAG VILL INTE SE HUSARBETEN!
Samma här sista hammaren slängde jag 1994, och inte vill jag skruva ihop träbitar längre, det är klart Conrad har man spikat i mer än 30 år så .har man rätt att bli less, Jag jobbade en gång ihop med en kille från Danderyd, han sa alltid när någon tyckte att det såg snett ut , om du ser det så så ka det vara så, en annan snickare som jag mött några gånger , han sa alltid när någon anmärkte på något ,att det duger åt den som ska ha det. Han kallades för tummen, allting skulle vara på en tum när. en rörmokare känner jag som man kallade för "sprinklern", Det var inte Tompa , men jag tror han har hört ryktet:D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som att man får passa sig i byggbranschen :P <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev: Han kallades för tummen, allting skulle vara på en tum när. en rörmokare känner jag som man kallade för "sprinklern", Det var inte Tompa , men jag tror han har hört ryktet:D
Va fasen kallades han för sprinklern redan på din tid, usch honom har man fått tagi reda på mycke efter :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du grannen, här kommer utsikten ett par hundra meter hemifrån.
Tyvärr inte en kanondag. Badbryggan syns i mitten av bilden. Utsikten är mot öster.Bild Bild

Och så en bild av Tjörnbron (länken nedan). Inte så jättestor men den har en segelfri höjd på 43 meter.
Tjörn är Sveriges 6:e största ö och där är jag skriven i vårt sommarhus f.n. fram till i april 2011
då planerna är att flytta till Ytterby mellan Göteborg och Tjörn. självklart ska sommarhuset behållas

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.vastsverige.com/ImageVault/Images/id_6722/width_680/compressionQuality_0/scope_0/conversionFormatType_WebSafe/height_320/filename_W8ezmKS2iwEVdsmWEnZ4.jpg/storage_Edited/ImageVaultHandler.aspx&imgrefurl=http://www.vastsverige.com/sodrabohuslan/Sevardheter-sodra-bohuslan/Tjornbron/&usg=__Acv6YB6lSJhSDSSSmMJsW-GXpYI=&h=320&w=680&sz=158&hl=sv&start=32&zoom=1&tbnid=FA2UOlFG_hsuaM:&tbnh=85&tbnw=180&prev=/images%3Fq%3Dtj%25C3%25B6rnbron%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dsafari%26sa%3DN%26rls%3Den%26biw%3D1261%26bih%3D617%26tbs%3Disch:10%2C907&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=575&vpy=374&dur=29&hovh=154&hovw=327&tx=211&ty=122&ei=17ibTPKdFoOmOLHlzc8P&oei=RribTJC-AoeeONK_3IkL&esq=15&page=3&ndsp=17&ved=1t:429,r:8,s:32&biw=1261&bih=617 :D <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar att finnas plats att ta en simtur 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket fint ställe! :D
Dessutom har jag på blocket sett flera bra & billiga mopeder på Tjörn under åren så det gömmer sig säkert en hel del i stugorna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det fins moppar där. Vi var och köpte en katt där och jag fick med 2 st Sachs topplock för en hundring.Killen var sopkörare och hade en jette stor bod full med moppar. <!-- </EdIndex> --></div>
rapid114

Inlägg av rapid114 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket fint ställe! din båt på bilden :P :P :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men jag har sålt den till Frode, min norske granne :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser kallt ut i vattnet karjalajnen.
Annars har man för första gången på flera veckor tagit sig en bärs (pga.renovering av hus) . Å blev sen skjutsad ner av min son med rykande färskt körkort å Porsche. Har varit på krogen å kollat in ett band (Molly Maguire) som kör irländskt. Två ur bandet gästspelade med oss på puben sist. Så jag blev sugen på att höra deras eget sound. Riktigt jkl bra må jag säga :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man heta Bo om man är hemlös? Är det rakvatten i vattenpass? Om man åker fast för fortkörning, kan man kalla det gasolycka? I Sverige bor det svenskar, i Danmark bor det danskar. Vad bor det i Peru då? Peruker? Kallar samekvinnor sin dildo för fusklappen? Om ett par älskar ute i naturen, är de uteliggare då? Kan man kalla fäder som är hemma med barnen, lagar mat och städar för hushållspapper? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar