Till att börja med tillverkade jag en jigg som motsvarade motorns infästning samt trampaxeln eftersom motorn vid provmontering visade sig sitta snett åt två håll..dvs. när man tittade uppifrån samt framifrån

Här syns jiggen monterad i ramen och fästena till svingen är försvetsade

Här har jag börjat rikta ramen efter referenspunkter. Den var krokig åt två håll (böjd åt höger uppifrån sett samt som en korkskruv när man tittade framifrån)
(har provat flera ggr men det där uppladdningsprogrammet lägger hela tiden bilden trist..)

Jag har tillverkat 2mm plåtar som jag lagt på för att förstärka den svaga infästningen av svingen/motor

Här syns det att jag även lagt en plåt på den bakre delen av ramen. Helsvetsat denna i svingrören å sidostycken samt smält ihop gammal/ny plåt i framkant (motorfäste)

Ja då var allt svetsat samt slipat

Har även lagt silverlod för att få bitarna att "limmas" med varandra samt för att få ett snyggt avslut mot ramen (å så lägger imageShack bildjävuln

Men nu räckte det inte med det..även bakre kedjespännarfästet var trasigt å snedvridet så det blev till att värma med gasen å även svetsa sprickor samt lägga på med gods

Har även lagt på gods samt byggt upp en ny baksida av kedjespännaren (tyvärr liggande bild tack ImageShack)

Ja då var ramen klar

Har även riktat färdigt gaffeln som var ett kapitel för sig.