Renovering av en Husqvarna Roulette Lyx

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä tyvärr inte, utan röd vit och bytt styre till ett rocker styre eller vad det kallades, är ett högt styre iaf men orginal styret finns. Den är dock i ett riktigt ratbike skick men sk anog bli stugmoppe av den så får nog se ut som en sån också :P <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det möjligt att sätta en flinta motor på en roulette? ja skända den med en flinta :P <!-- </EdIndex> --></div>
turbozoo

Inlägg av turbozoo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur renoverar man ett bahjul? det glappar i sidled, vad är det som är dåligt då? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är väl lagret som glappar du får lägga åt det :)
annars så har du ju ekrarna dom är inte så roliga :? <!-- </EdIndex> --></div>
Munken

Inlägg av Munken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas det går bra att jag lyfter tråden igen.

Det är så att jag håller på att skruva i en Roulette och måste klyva motorn.
Men jag får banne mig inte loss svänghjulet. Vet inte om jag inte riktigt har förstått hur det ska gå till eller om den bara sitter åt fruktansvärt hårt. Har aldrig skruvat i en ägg motor heller så har inte så bra koll.

Undrar därför ifall någon kan hjälpa mig med hur jag ska bära mig åt för att få loss svänghjulet?

/M <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skruva åt andra hållet, muttern är vänstergängad :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Munken

Inlägg av Munken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Skruva åt andra hållet, muttern är vänstergängad :shock:
Hehe, jo den har jag faktiskt fått bort. Upptäckte att den var vänstergängad efter en stunds skruvande. Det är efter muttern jag inte riktigt har koll på nästa steg :? Är det så att svänghjulet ska gå att dra rakt ut efter att mutten lossats? Detta är iallafall vad jag utgått ifrån men eftersom den vägratt lossna har jag blivit lite fundersam.

Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter på en kona och det går åt en avdragare som skruvas in i centrum på svänghjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det ganska bra bilder på hur man tar bort svänghjulet

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=41930&mforum=raketsport#41930 <!-- </EdIndex> --></div>
Munken

Inlägg av Munken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok, tackar för tipsen. Hade en avdragare på låns men den var lite för stor. Ska inhandla en lite mindre och testa när jag får tid.

Lars-Åke Haglund
Kontakt:

Inlägg av Lars-Åke Haglund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läser med intresse inläggen om Roulett Lyx. Har två st getingar efter svärfar som jag nyligen börjat renovera , de ligger nu i atomer efter en snabb rivning, kommer nog med många frågor när hopsättningen börjar.
Fråga ett var får man tag på en kolv med 3 ringar? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är svåra att hitta eftersom de inte tillverkas idag. Husqvarna Flintans kolv med 2ringar fungerar även på den äldre Husqvarnamotorn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar