problem med växelklockan till zündapp

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
NRoos

problem med växelklockan till zündapp

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Har bytt lameller och drog ut växelklocka och glömde sen justera den i samma läge som dragkilen. efter det togs motorn isär igen och nu var klockan helt konstig. Så jag tog lös den och det var fjädern som var lös, men det verkar som att jag inte får ihop den. Den fjädrar fortfarande inte. Finns det nån som har bilder på hur man ska få allt i rätt läge osv? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågade Jim Lundberg och han visste inte heller hur den ska vara :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att vrm.se
har bilder på det på sin sida <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja han har bilder på lösa delar men inte hur man sätter ihop det. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej nu är växelklockan hopplockad och det tog ca 5-10 minuter när man vet hur man ska göra. Har hållit på i X-antal timmar för att fatta hur allt ska sitta och funka tillsammans (så fick jag lite hjälp också men fick finjustera växelklockan efter hjälpandet.) slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Björn S

Inlägg av Björn S »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där är ett jäkla meck..gjorde ungefär samma när jag var runt 15. Sen så dog intresset liksom av ett par månader med motorn delad och dreven utspridda över bänken. Fick då hjälp av min snälle granne, men har inte gjort om det.
Du som har det färskt i minnet - skriv ner hur det gick till för jag har en känsla av att jag kommer att fråga på det här forumet under vintern. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja jag är lite osäker på hur klackarna skulle sitta men jag kan ju göra en guide med foton då jag ska plocka ihop en till klocka. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar