
Tramp motor till kick
Tramp motor till kick
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det att bygga om en tramp sachs motor till kick ?
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du behöver en bussning i höger blockhalva för kickaxeln. Trampmotorena har större hål för trampaxeln och bussningen tar ner diametern på hålet så kickaxeln inte ska glappa. Bussningen sitter monterad inuti motorn.
Har även sett någon motor med bussning både inuti motorn och en på utsidan, dvs. på transmissionssidan.
Du behöver även byta transmissionskåpan om du inte har en plugg att montera i trampaxelhålet.
Annars är det inte så mycket mer att byta vid konvertering från tramp till kickstart förutom kickaxel med fjäder, anslag och kickdrev (experterna kommer säkert att rätta mig här om jag glömt något).
Ettansmopeder tror jag har bussningen som sitter på insidan.
På 60-talet byggde sachs själva motorer där de använde bussningar för konvertering till kickstart.
Om du nu har alla delar är det väl lika bra att köpa ett block som redan är för kickstart. Ett sådant får du för runt 100-lappen och ofta klart med lagerbanor. <!-- </EdIndex> --></div>
Har även sett någon motor med bussning både inuti motorn och en på utsidan, dvs. på transmissionssidan.
Du behöver även byta transmissionskåpan om du inte har en plugg att montera i trampaxelhålet.
Annars är det inte så mycket mer att byta vid konvertering från tramp till kickstart förutom kickaxel med fjäder, anslag och kickdrev (experterna kommer säkert att rätta mig här om jag glömt något).
Ettansmopeder tror jag har bussningen som sitter på insidan.
På 60-talet byggde sachs själva motorer där de använde bussningar för konvertering till kickstart.
Om du nu har alla delar är det väl lika bra att köpa ett block som redan är för kickstart. Ett sådant får du för runt 100-lappen och ofta klart med lagerbanor. <!-- </EdIndex> --></div>