Tramp motor till kick

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
boattown

Tramp motor till kick

Inlägg av boattown »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det att bygga om en tramp sachs motor till kick ? :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går, men du behöver delar till det! <!-- </EdIndex> --></div>
boattown

Inlägg av boattown »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Räcker det att ta grejerna från en 2 vxl kick eller vad behöver man? <!-- </EdIndex> --></div>
NV

Inlägg av NV »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du behöver en bussning i höger blockhalva för kickaxeln. Trampmotorena har större hål för trampaxeln och bussningen tar ner diametern på hålet så kickaxeln inte ska glappa. Bussningen sitter monterad inuti motorn.
Har även sett någon motor med bussning både inuti motorn och en på utsidan, dvs. på transmissionssidan.
Du behöver även byta transmissionskåpan om du inte har en plugg att montera i trampaxelhålet.
Annars är det inte så mycket mer att byta vid konvertering från tramp till kickstart förutom kickaxel med fjäder, anslag och kickdrev (experterna kommer säkert att rätta mig här om jag glömt något).

Ettansmopeder tror jag har bussningen som sitter på insidan.

På 60-talet byggde sachs själva motorer där de använde bussningar för konvertering till kickstart.
Om du nu har alla delar är det väl lika bra att köpa ett block som redan är för kickstart. Ett sådant får du för runt 100-lappen och ofta klart med lagerbanor. <!-- </EdIndex> --></div>
boattown

Inlägg av boattown »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag bugar och tackar för all info. Det borde ja nog fixa. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar