<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jag köpte spontant igår en moped ram. men vet inte riktigt vart jag ska börja söka på vad det är för ram, mer att det kanske är en crescent 2000 ram?
fästen och lite sånt är lite omflyttade för motorn, någon har moddat om bakskärmen, som kommer åtgärdas. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det en Crescent 2000modell. Någon av dessa modeller är det: 2000s, 2011 eller 2013. kolla mer här: http://www.raketsport.com/2000_56_64.htm <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skärmen som sitter i bak är väll egentligen en framskärm till den moppen(crescent 2000).
eller har jag fel?
mvh / Richard <!-- </EdIndex> --></div>
------------------------------------------------------------------------------
på gården för tillfället
bubbla 65:a
bay pickis 68:a
flakan
crescent 2000 nr1
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp det är en framskärm som sitter bak. Verkar som att någon blivit inspirerad av "Pyggen". Än så länge har ingen nått upp till originalet... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tank fr 2000s
framskärm bak.
styre/styrstam mod.cykel.
fotreglaget 2000s
även ramen verkar vara 2000s
framlyset ser ut att vara fr. Puch <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för alla svar.
ja, framskärm bak va något som slog mig snabbt, men det är inget jag tycker ser direkt fult ut? därimot är den där "påbyggnaden" riktigt vidrigt och det är säkert något 15 åring som varit framme och försökt svetsat. lite nya hål är upptagna i den också, förmodligen för kedjan.
framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken <!-- </EdIndex> --></div>
ja, framskärm bak va något som slog mig snabbt, men det är inget jag tycker ser direkt fult ut? därimot är den där "påbyggnaden" riktigt vidrigt och det är säkert något 15 åring som varit framme och försökt svetsat. lite nya hål är upptagna i den också, förmodligen för kedjan.
framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken
Mig veterligen finns ingen svensk moppe med dubbla bensinkranar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som dom lagt igen ett hål för en bensinkran på ena sidan, i samma höjd som den andra? kan dom har flyttat på den? <!-- </EdIndex> --></div>
framlampan har noll passform, sargen är typ 2 cm för stor runt om. sen är det även lite fästen under tanken som är bortskurna, bland annat är det bara en bensinkran, och bakrefästet ser inte ut som det ska sitta där, det som sitter i ramen längst ner på tanken
Mig veterligen finns ingen svensk moppe med dubbla bensinkranar.
E-typen har dubbla bensinkranar, och det är en svensk moppe. <!-- </EdIndex> --></div>