<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som känner nån som går på traden mellan Skåne - Norrland?
Eller..så nära norrland som möjligt iaf..
Halv moppe som väntar på mej i Malmö.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hör med nån flyttfirma, jag tog hem min moppe på det viset, 1000:- med kvitto & moppen var typ inlindad i madrasser dessutom dörr till dörr
det är ju iof om moppen är fräsch & man är rädd om den.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är riktigt tragiskt med frakt. håller på å letar ngn mellan Luleå
å söder ut men hittar 0
dom tar 2600kr för att frakta till Sundsvall å då har jag även ringt flyttfirmor fyfan man kanske skulle köpa sig en halvstor skåp typ mercha å börja köra pryttlar åt folk en gng i månaden..Det kan ju samtidigt vara kul å resa lite grann å våldgästa hos forummedlemmar ingen fara skojar bara men dyr frakt är det numera..för 3 år sedan skickade jag en 500cc offroad till Göteborg dom hämtade hos mig å jag pröjsade bara 1300.
för 2år sedan tog jag en BobCat från Skåne för 2 lappar
Å nu kostar det mer än det dubba <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där låter inte roligt..hmm. Ska höra med flyttfirmorna då.
Jag är inte direkt rädd om den, den är som sagt halv utan tank motor och bakdäck, och ska strippas mer på delar till mitt projekt.. Men det vore onödigt att byngla till allt på den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Själv försökte jag åxå få nå tradarchaffis att ta med sig moppen, men killen som sålde var inte så ivrig (kunde/ville inte..) fara med mopeden + att spänna fast den på nån SJ-pall eller liknande & tradarchaufförn man halvkände ville bara plocka upp på ett visst ställe så då blev det enklare med flyttfirma (& dyrare)..
men den är ju några år sen & fara själv måste man nog se det som en liten semesterutflykt.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaa..blir ju 250 mil tur och retur. Låter inte så peppande, dessutom om man måste köra med släp, nej nej nej. Måste lösas på något annat sätt.
Bara soppa för den biten blir ju 2500 spänn... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, använd Bussgods. Be säljaren tejpa på frigolit eller dylikt på ömtåliga delar för att sedan linda in alltihop i wellpapp... Bussgods brukar ha överkomliga priser även för tunga/skrymmande grejjer... <!-- </EdIndex> --></div>
ponras skrev:Ja, använd Bussgods. Be säljaren tejpa på frigolit eller dylikt på ömtåliga delar för att sedan linda in alltihop i wellpapp... Bussgods brukar ha överkomliga priser även för tunga/skrymmande grejjer...
Vi här i norr får inte skicka hela mopeder med bussgods pga av att allt lyfts per armkraft och inte med maskin. Men vi får ta emot mopeder. <!-- </EdIndex> --></div>
ponras skrev:Ja, använd Bussgods. Be säljaren tejpa på frigolit eller dylikt på ömtåliga delar för att sedan linda in alltihop i wellpapp... Bussgods brukar ha överkomliga priser även för tunga/skrymmande grejjer...
Vi här i norr får inte skicka hela mopeder med bussgods pga av att allt lyfts per armkraft och inte med maskin. Men vi får ta emot mopeder.
Vi här i norr får inte skicka hela mopeder med bussgods pga av att allt lyfts per armkraft och inte med maskin. Men vi får ta emot mopeder.
samma sak här,går inte o skicka en hel. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Jasså? Det visste jag inte. har skickat flera mopeder. Dock så har jag skickat dem i lådor. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag slog på skoj in de ungefärliga måtten för en moppe & drog till med 100kg på bussgods site. Valde som exempel att skicka från Umeå till Eskilstuna. Det skulle kosta 1660:- oavsett om jag valde paket eller pall...
Samma paket från Luleå skulle kosta 1880:-
från Strömsund (Jämtland) 1714:-
Det kan ju iofs finnas lokala avvikelser hos de bussgodsombud ni har...
Fast ni kanske bor ännu längre upp <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är nog så att vissa stationer är inte så nog med vad de tar emot. Har provat skicka hel moppe låda, men jag fick allt tillbaka den. De har inte lyftar norr om Gävle var anledningen.
Men det skiljer mellan stationerna ex. Uddevalla skickar mopeder, men inte Göteborg om man ringer och frågar. Har fått hem några moppar från Uddevalla för 300:-/st. (Uddevallas krav - demontering av styret, moppen får inte vara bredare än 40cm)
Ponras - Hörnefors & Nordmaling (utanför Umeå tar inte moppar) på Umeå kontorets order. Så Umeå skickar inte heller. <!-- </EdIndex> --></div>