Frakt!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Björn S

Inlägg av Björn S »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aaaa..just det..men det här är ju en halv..väger väl 30 kilo kanske. Ingen motor, tank eller bakhjul. Så om man skruvar av styret och lindar in skiten borde det kanske funka. Ska ringa imorron och höra mej för lite..annars är det väl bara för min käre släkting att skruva isär den helt och packa ner lösdelarna i lådor så får jag ta upp ramen på någe annat vis. :) <!-- </EdIndex> --></div>
svetsaren6

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Björn S skrev:Aaaa..just det..men det här är ju en halv..väger väl 30 kilo kanske. Ingen motor, tank eller bakhjul. Så om man skruvar av styret och lindar in skiten borde det kanske funka. Ska ringa imorron och höra mej för lite..annars är det väl bara för min käre släkting att skruva isär den helt och packa ner lösdelarna i lådor så får jag ta upp ramen på någe annat vis. :)
Ja jag tycker ju att helt omöjligt kan det ju inte vara. <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag hörde med bussgods senast kunde man skicka en hel moped om den var nerplockad och emballerad väl utmed våra stora europa vägar , E4, E6, E20 men det kanske har ändrat sig? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Forsgren

Inlägg av Forsgren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en moppe i Blekinge. Skickade den med Schenker till mitt jobb i Dalsland och det var inte dyrt (500.-) då jag fick "låna" arbetsgivarens kundnnummer på Schenker. Enda kravet från Schenker var inga vätskor, bensin eller olja. <!-- </EdIndex> --></div>
Tomos TS50 -72, Puch Florida -64
Björn S

Inlägg av Björn S »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Forsgren skrev:Köpte en moppe i Blekinge. Skickade den med Schenker till mitt jobb i Dalsland och det var inte dyrt (500.-) då jag fick "låna" arbetsgivarens kundnnummer på Schenker. Enda kravet från Schenker var inga vätskor, bensin eller olja.
Såna lösningar gillar jag, som den snåljävel man är. :)
Nåja kollade iaf. Bussgods från Malmö går på 784kr. Kanske ska luska reda på vårat schenkernummer på jobbet. Följetongen fortsätter... <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar inte längre att polletera gods hos SJ va?
I min ungdom skulle en moppe med hem från farmor&farfar och jag åkte till tågstation, köpte en tågbiljett hem och polletterade moppen för 30:-. Sen åkte jag bil med föräldrarna hem och efter nån dag åkte jag till station och hämtade ut moppen. Därefter tågade jag in på stationen och fick pengarna tillbaka för tågbiljetten eftersom jag inte hade utnyttjat den! :D

Men det funkar säkert inte längre... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar