Skruvar...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla med Billkid, han vet hur saker försvinner in i motorn :wink: mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla inne i motorn :? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu skaffat nya skruv. Problemet löst! <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra, då hittar du snart de gamla... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
vin-Tage

Inlägg av vin-Tage »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är mest intresserad av hur anordningen med elstart ser ut :) . (Har en flinta med magnapullstart själv) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Appråpå tappade eller förlagda saker

http://www.youtube.com/watch?v=tlhyVjxJB48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vin-Tage skrev:Jag är mest intresserad av hur anordningen med elstart ser ut :) . (Har en flinta med magnapullstart själv)
Nu har jag den inte monterad, så några bilder är inte aktuella för tillfället... Men jag tror att det är samma variant som på sachs bla.
/Norman <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en sån motor det är en sk. Dynastart sitter på gamla tvåtaktare typ Messerschmitt. NSU Prima å CP grodor..funkar som kombinerad generator å startmotor. Men jag visste inte att qvarnan hade backväxel.
Däremot har Messen baklängesstart å därmed 4vxl bakåt. <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du la skruvarna i dina mekbyxor men det var hål i fickan så nu ligger dom nertrampade i gräsmatta dom kommer fram när du ska klippa gräset nästa gång och du kör sönder gräsklipparen på dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Skriv svar