2vxl -> 3vxl

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
fredrök

2vxl -> 3vxl

Inlägg av fredrök »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Går det att bygga om en 2 växlad flinta till 3 växlad? eller skiljer sig blocken? <!-- </EdIndex> --></div>
flinta

Inlägg av flinta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det skiljer på vänster blockhalva, 3-vxl har större diameter på lagret till drevaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
fredrök

Inlägg av fredrök »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns det några fler skillnader, för utom andra växeldrev förstås... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De skiljer inte på cylinder, men veven är 17mm i 3vxl och 15 i 2vxl. Du har alltså olika diametrar för vevlager i blocken dessutom är den 3vxl L17 veven längre på magnetsidan pga bredare blockhalva. samt att den 3vxl har längre kopplingsarm och längre kickaxel om du går på kickmotorn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:De skiljer inte på cylinder, men veven är 17mm i 3vxl och 15 i 2vxl. Du har alltså olika diametrar för vevlager i blocken dessutom är den 3vxl L17 veven längre på magnetsidan pga bredare blockhalva. samt att den 3vxl har längre kopplingsarm och längre kickaxel om du går på kickmotorn.
Nu tycker jag det börjar likna sachs 8) gällde inte frågan flinta :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, jag läste lite slarvig. Jag pratar om Sachs så strunta i mig. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
fredrök

Inlägg av fredrök »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som har reservdels lista för 2 växlad och 3 växlad? så man kan se vilka delar som skiljer sig. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har du allt du behöver för att se skillnaden:
http://www.raketsport.com/sprangskisser.htm <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar