<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, min packmoppe 1189 går jättefint när den är varm med ställbart munstycke , men när jag startar o den är kall måste jag ge fetare blandning ... är inte 1/4 kvarts var öppet på munstycket grunden och sedan evt finställa vid full gas ? OK ,bränsleblandningen kan påverka jag kör på färdigblandat 2% + 1% egen olja i blandningen ... är det inte OK ? kan man få tips på bättre blandning evt 98 oktan +3-4 % inblandning elle ? vad kör ni på för soppa och hur mycket olja? vilken inställning på munstycket ?
dessan266 <!-- </EdIndex> --></div>
bränsleblandning
- ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej !
Att man kan få behöva feta upp vid kallstart är naturligt, så gör jag på min ILO också, sedan när motorn gått en liten stund så får man vrda igen munstycket något för att motorn skall gå rent.
Jag har 4% olja i bensinen, visserligen är oljan bättre idag än vad den var förr, men motorn är sliten, glappen ökat, så lite mer olja är nog inte fel annt än ur emissionssynvinkel. Faktum är att min ILO varvar lite mer med ytterligare lite olja i bränslet.
Du bör nog göra så att du köper ren bensin o tillsätter den mängd olja som krävs, man skall undvika att blanda oljor eftersom additivpaketen är tänkta att ha en viss sammansättning, genom blandning av olika produkter rubbas denna balans.
BF95 brukar vara fullt tillräckligt, såvida du inte har mycket trim.
Finns ingen direkt anledninga att ha BF98 eller V-Power 99.
Alkylatbensin är ett bra val för motor o miljö, ger något ynkans lägre effekt. <!-- </EdIndex> --></div>
Att man kan få behöva feta upp vid kallstart är naturligt, så gör jag på min ILO också, sedan när motorn gått en liten stund så får man vrda igen munstycket något för att motorn skall gå rent.
Jag har 4% olja i bensinen, visserligen är oljan bättre idag än vad den var förr, men motorn är sliten, glappen ökat, så lite mer olja är nog inte fel annt än ur emissionssynvinkel. Faktum är att min ILO varvar lite mer med ytterligare lite olja i bränslet.
Du bör nog göra så att du köper ren bensin o tillsätter den mängd olja som krävs, man skall undvika att blanda oljor eftersom additivpaketen är tänkta att ha en viss sammansättning, genom blandning av olika produkter rubbas denna balans.
BF95 brukar vara fullt tillräckligt, såvida du inte har mycket trim.
Finns ingen direkt anledninga att ha BF98 eller V-Power 99.
Alkylatbensin är ett bra val för motor o miljö, ger något ynkans lägre effekt. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt: