högt styre till packmoped ?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
dessan266

högt styre till packmoped ?

Inlägg av dessan266 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej , lite nyfiken... hur fungerar det med att byta ut styret på en packmoppe till ett högre ? mera lättstyrd? vingligare? blir den bättre eller sämre på vägen? nån som testat?
dessan266 <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sätt på ett floridastyre hur skönt som helst på en packmoppe <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->annars så blire vingilgare med högt styre :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ricke 23

Inlägg av ricke 23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aphäng på min blir lite vingligare men va gör man inte ör ballfaktorn hehe :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
------------------------------------------------------------------------------
på gården för tillfället :)
bubbla 65:a
bay pickis 68:a
flakan
crescent 2000 nr1
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man är ute efter stabilitet, då torde ett Bockstyre vara bäst! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
94482

Inlägg av 94482 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det inte så att ju bredare styre du har destomer stabilare blir det, mindre utväxling <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har helt rätt angående ett brett styre ger bättre stabilitet.
Det optimala är ett breddat bockstyre.

(Kanske inte så vältalande från det visuella perspektivet,
men det är inte Sune Mangs heller, dock väldigt stabil. :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han är väl död för tillfället om jag inte tar fel hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Död, men bara för tillfället. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjocka Polisen som mitt i gatan står. :D dyker ju upp lite här å där fortfarande, kanske inte lika runda om magen som om skallen :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är inte bara han som e tjock.. bilden var minst sagt widescreen bildtapet må jag säga..inte lätt att få ngt helhetsintryck på min lilla 10"laptop så här scrollar man raskt vidare... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar