Asiatisk moppe inköpt.
Asiatisk moppe inköpt.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramlat dit på en kinamoppe, har redan lärt mig att gamla moppar är att föredra.
Bristfälligt elsystem med 400 trådar utan märkning, CDI och annat elände, konstiga kontakter överallt.
Får jag gång på eländet ska den bort och inga mopeder nyare än 70-tal kommer in på gården.
Bra sätt att lära sig uppskatta gammal teknik som fungerar. <!-- </EdIndex> --></div>
Bristfälligt elsystem med 400 trådar utan märkning, CDI och annat elände, konstiga kontakter överallt.
Får jag gång på eländet ska den bort och inga mopeder nyare än 70-tal kommer in på gården.
Bra sätt att lära sig uppskatta gammal teknik som fungerar. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
Re: Asiatisk moppe inköpt.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Klokt resoneratjutte skrev:Ramlat dit på en kinamoppe, har redan lärt mig att gamla moppar är att föredra.
Bra sätt att lära sig uppskatta gammal teknik som fungerar.

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
Kinamoppe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste väl motvilligt säga att det kanske ligger något i att det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Det positiva är att man på äldre dagar numera fått många kompisar i 15års åldern som hjälper farbrorn att felsöka och förklara. <!-- </EdIndex> --></div>
Det positiva är att man på äldre dagar numera fått många kompisar i 15års åldern som hjälper farbrorn att felsöka och förklara. <!-- </EdIndex> --></div>
Vad f-n!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte nog med att man har svårt att förstå CDI boxar och mycket annat konstigt men nu visar det sig att fanskapet (EU-moped) inte är reggad som den ska trots nummerskylt och reg.bevis.
Har ännu inte kommit fram till om det är förra ägaren som felat eller firman som sålde den.
Får man inte det fixat sitter man ju med en reservdel. <!-- </EdIndex> --></div>
Har ännu inte kommit fram till om det är förra ägaren som felat eller firman som sålde den.
Får man inte det fixat sitter man ju med en reservdel. <!-- </EdIndex> --></div>
Slutsats
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste väl berätta slutet på denna mopeds lösning.
Cdi trasig+ diverse elfel pga. dåliga kontakter.
Spricka i insugningsrör.
Största felet, eftersom det var 4-taktare visade sig att ventilerna "satt" sig så ventilspelet var negativt vilket gjorde att motorn inte fick komp.
Regproblemen ställde förra ägaren upp med på ett väldigt bra sätt så det löste sig.
Numera såld och kommer inte att saknas.
Kommer nog att hålla mig till gamla hederliga mopeder framöver. <!-- </EdIndex> --></div>
Cdi trasig+ diverse elfel pga. dåliga kontakter.
Spricka i insugningsrör.
Största felet, eftersom det var 4-taktare visade sig att ventilerna "satt" sig så ventilspelet var negativt vilket gjorde att motorn inte fick komp.
Regproblemen ställde förra ägaren upp med på ett väldigt bra sätt så det löste sig.
Numera såld och kommer inte att saknas.
Kommer nog att hålla mig till gamla hederliga mopeder framöver. <!-- </EdIndex> --></div>