Kedja

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
DBS

Kedja

Inlägg av DBS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas att denna fråga hamnar rätt annars får väl någon moderator flytta den.

Ska köpa ny kedja till min DBS Sport med tre växlad sachs motor.
Så min fråga är vilka billiga och bra kedjor finns att tillgå?
Är dom som säljes av Biltema bra?
Är Norscands kedjor bättre?

Ge gärna tips på vilka kedjor man absolut inte ska köpa för att kasta pengarna i sjön, eller kedjan i det här fallet. Är inte så kul då ekonomin inte tillåter några stora utsvävningar eftersom jag är "mellan två jobb" som det kallas när man är arbetslös.

Har inte så mycket "viktkompenserad motor" utan moppen gör väl ca: 40-45. Kanske ska bättre fart på den till våren med lite andra saker. :) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dET SKA VA EN "415" KEDJA :oops: så feltema går fetbort från din inköpslista :D men du behöver inte köpa någon "guldkedja" heller utan en helt normal, kostar väl runt 100;- nånstans.
Räknar du hur många länkar det är på din gamla, så är det risk för att du kan få rätt längd också :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
valter

Kedja

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!.Åk ner till Ekman o Davidsson cykelaffär mittimot folkeshus och köp en kedja till mopeden.Den är av bra kvalitet och kostar 149KR.Och det är en kedja "415" som är förstärkt.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
DBS

Inlägg av DBS »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det tipset Valter.
Det blir väl ett inköp där. Vet inte vad Hojbutiken har för kedjor och priser men detta lät bra. <!-- </EdIndex> --></div>
valter

Kedja

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!Hojbutiken har nog bara hemma kedjor till MC.Och ska dom ta hem en kedja så blir den inte billigare.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar